گامی دیگر به سوی پایان خاورمیانه؛ نتیجه تازه‌ترین ابداع دانشمندان آمریکای جهانخوار!

این کودکان مو بور و چشم آبی در فکر چه توطئه ای هستند؟ آیا سیب زمینی اسم رمز است؟!

     خبرهای رسیده از ینگه دنیا حکایت از آن دارد که پس از شکست توطئه‌های غرب به رهبری آمریکا در اجلاس کپنهاگ، اینک شیطان بزرگ به کمک تنی چند از شیمی‌دان‌های محیط زیستی خود، برگی جدید از آستین بیرون آورده و می‌کوشد با تولید محصولاتی جدید به نام بیوپلاستیک؛ ضربه‌ای دیگر به اقتصاد نفت‌محور شیخ‌نشین‌های بن‌لادن‌ساز وارد کند. این دانشمندان از خدا بی‌خبر که ظاهراً طرفدار شیاطین سرخ (تیم رقیب آرسنال) بوده و ورزشگاه امارات در قلب لندن را هم تحریم کرده‌اند! می‌گویند: می‌توان در تولید پلاستيك به جاي نفت و مشتقات آن، از سيب‌زميني و جلبك‌ها استفاده كرد.
    به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – که این اواخر کمی تا قسمتی مشکوک می زند!- فردريك شيير، مدير شركتی که این توطئه را هدایت و راهبری می‌کند! پيش‌بيني كرده است كه تا سال 2013 بهاي نفت آن قدر افزايش خواهد يافت كه بيوپلاستيك‌هاي وي كه از سبزيجات و گياهان تهيه مي‌شوند، بازار بسيار چشمگير و مطلوبي پيدا خواهد كرد.
   شيير، مالك شركت «سرپلاست» است كه طراحي و توليد لاستيك‌هاي پايدار از نشاسته موجود در ذرت، گندم و سيب‌زميني را هم در دستور کار دارد.
   وي كه 55 سال دارد از 20 سال پيش معتقد بوده است كه بهاي نفت در نهايت پلاستيك‌هايي را كه از تركيبات نفتي توليد مي‌شوند، به انزوا خواهد كشاند و راه براي روشي جايگزين كه وي ارایه كرده، هموار مي‌شود.
   وي مي‌گويد: از آنجا كه بهاي نفت دایماً رو به افزايش است، شركت‌هاي بزرگ شيميايي چاره‌اي نخواهند داشت، جز اين كه به روش وي در توليد بيو پلاستيك‌ها بپيوندند.
شيير همچنين در اين ايده از جلبك‌ها هم استفاده مي‌كند.
   وي مي‌گويد: جلبك‌ها همان نوع خاصيت فيزيكي و حرارتي كه ما در نشاسته‌ها مي‌بينيم، دارا هستند و ما مي‌توانيم آنها را با سرعتي بي‌نهايت بالا در مقادير خيلي زياد و با بهاي بسيار اندك پرورش دهيم.
   برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این ویدئو را هم ببینید و یا سری به اینجا یا آنجا بزنید.

   مؤخره:
   هرگونه شباهت بین تیتر این یادداشت با تیتر یادداشت‌های دیگر کاملاً اتفاقی است و توطئه‌ای در کار نیست! هست؟

16 فکر می‌کنند “گامی دیگر به سوی پایان خاورمیانه؛ نتیجه تازه‌ترین ابداع دانشمندان آمریکای جهانخوار!

  1. آرش درویش

    سلام استاد
    تا جايي که بنده به ياد دارم بشر ودوستداران محيط زيست هميشه نگران رها شدن پلاستيکها در محيط بوده اند همان جريان عدم بازگشت چند صد ساله !
    حالا من ندانستم از توليد مواد قابل برگشت به طبيعت بايد خوشحال بود يا ناراحت ؟
    و يااحتمالا دو ريالي اينجانب کج است .
    خواهشمند است دو ريالي ام را بيندازيد.
    بدرود

    پاسخ:
    آرش جان فكر كنم با عجله خواندي! وگرنه دو ريالي ات حرف نداره! داره؟ موضوع اين است كه با ابداع جديد، نياز به نفت و مشتقات آن كمتر شده و بنابراين ممكن است نفت از سكه بيافتد كه به قول ناصر كرمي عزيز: اين مي تواند آغاز پايان خاورميانه باشد! مگر يادداشتش را هنوز نخوانده و درگير ماجراي كپنهاگ نشده اي؟!

  2. محمد امین متاجی

    سلام
    از شما برای کمک به ارقاء سطح علمی_دانشجوییم و گسترش فرهنگ محیط زیست کمک خواستم ولی شما حتی جوابم رو ندادید.حالا چه مثبت و چه منفی.
    دست شما درد نکنه !!!!

    پاسخ:

    دوست عزیز. اما من جواب شما را دادم. یک بار دیگر به کامنت قبلی تان نگاه کنید و جواب مرا در کنارش بخوانید. به نظر می رسد عجله کرده اید! نکرده اید؟
    به هر حال ذات علم و دانش اندوزی با تعجیل نمی خواند. یادت باشد رفیق دانش طلب من.

  3. شقایق

    باباشما دیگه کی هستی!؟
    همچین می نویسید که اون که طرف حسابه نه تنها بهش برنمی خوره!خوشش هم می آد!

    زنده باشین و امیدوارم این بحث به نفع هر دو طرف باشد.

  4. خوارزمی

    آقا اینا از هر هربه ای واسه تحریم ایران استفاده می کنن. حالا نفت ما رو دیگه نمی خرن.!!!!!

  5. سینا قنبرپور

    سلام جناب آقای درویش
    من از همکاران سابق اسدالله افلاکی هستم. سفری به اهواز داشتم و البته من زاده همانجا هم هستم و آنجا بزرگ شده‌ام. خوشحال می شوم چند مطلبی که درباره اهوازف کارون و … نوشته‌ام را در وبلاگم بخوانید. البته شاید زحمات دیگری هم به شما بدهم این باشد برای بعد . به امید دیدار
    ضمنا اگر دوست داشتید تبادل لینک هم داشته باشیم

  6. آخشیگان

    من به نوبه خود امیدوارم آغاز پروژه پایان خاورمیانه به زودی کلیک زده شود و ما نجات پیدا کنیم از مصیبت نفت. اما در مورد پلاستیکهای گیاهی نمی توانم خیلی زود اظهار نظر کنم. به نظرم برای مطالعه روی اثرات سوء این محصول جدید هنوز زود است.

    راستش من نمیدانم همون کوزه های گلی و ظرفهای مسی و بقچه های پنبه ای قدیمیها چه ایرادی داشت که ما رفتیم سراغ عصاره سرطان.

    البته من خودم در سوئد از کارخانه تولید سوخت طبیعی بازدید داشتم که بسیار هیجان انگیز بود. به نظر من هم دوران نفت به سر آمده و دنیا با سرعت و مخفیانه دارد روی منابع جدید انرژی کار میکند. این وسط فقط باید دنیای اقتصاد همراه شود که سیاستمداران راهش را بلدند تا چه جوری نفت را گران کنند اما منتظرند که همه رقبا با هم حرکت کنند و کسی هوس مفت خوری به سرش نزند.

    دنیای عجیبی است.

    پاسخ:
    عجیب تر از آن چیزی که حتا بشه تصورش کرد برادر عزیز من! درود …

  7. هومان خاکپور

    فکر کنم تا ناصرخان یه چیزی توی مایه توبه نامه ای ننویسه بی خیالش نمیشی؛ نه؟

    پاسخ:
    به قول ابراهیم نبوی: سوژه به این ماهی رو مگه می شه راحت ازش صرف نظر کرد؟

  8. میثم رودکی

    با سلام
    دنیای سفر علاقه مند به تبادل لینک با سایت های دیگر است.
    در صورت تمایل با ما تماس بگیرید

    http://www.donyayesafar.com/about/links.php

    E-mail: [email protected]
    mobile: 09361622112

    ضمن اینکه سایت دیگر ما (ایرپدیا) هم سایت مهمی است و سالانه توریست های زیادی از طریق این سایت به کشور ما وارد می شوند ارزش لینک شدن را دارد
    دنیای سفر و گردشگری
    http://www.donyayesafar.com/
    انجمن گردشگری ایران
    http://www.irpedia.com/

  9. علی عرب

    سلام
    از مطالب ارزشمندی که منتشر می کنید سپاسگزارم. به نظر می رسد بهتر است کمی به معایب پلیمرهای طبیعی نیز اشاره شود. به عقیده بنده در این مقاله دست آوردها و تحقیقات کشورهای صنعتی کمی اغراق آمیز نوشته شده اند. در این مطلب اتکا و وابستگی کشورهای غربی به خاورمیانه و کشورهای نفت خیز به صورت کنایه ای و غیر واقعی نگاشته شده است. امیدوارم همه ما دشمنان اصلی خویش را بشناسیم و پیشرفتهای دانشمندان عزیز را به پای سیاستمداران منفور و ظالم کشورهای آنها ننویسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.