30 فروردین، میانکاله از قهرمانش قدردانی می‌کند

    کامبیز بهرام سلطانی، بزرگ بود و بی نیاز؛ شاید بی‌نیازتر از هر آدمی که می‌شناختم. برای همین هرگز در طول سال‌های عمرش نخواست تا نامش بیشتر از کارش مطرح شود.

    با این وجود، اینک پاس حرمت و نام و یاد او، پاس حرمت علم و طبیعت و محیط زیست وطنی است که می‌دانم و می‌دانید، استاد کامبیز بهرام سلطانی عاشقش بود و جانش را برای آبادی‌اش داوطلبانه و سخاوتمندانه بی درنگ اهدا می‌کرد.

    از همین روست که دوستان و خانواده آن طبیعت مرد نازنین، پس از سفر ابدی‌اش به آسمان‌ها، تقریباً در تمامی مراسم نکوداشت آن بزرگوار شرکت کرده و کوشیدند تا رویه‌ای را ماندگار کنند که منجر به تشویق جوان‌ترها برای کوشندگی در راه اعتلای طبیعت ایران زمین شود.

    به همین مناسبت و به دنبال قولی که دکتر اصغر محمدی فاضل، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران در بهمن ماه سال گذشته و در جریان مراسم یادبود آن مرحوم دادند، خبر می‌رسد که چهارشنبه آینده، 30 فروردین 1391 مراسمی در تالاب میانکاله برای قدردانی و نکوداشت یک عمر خدمت بی منت قهرمان تالاب‌های ایران، کامبیز بهرام سلطانی برگزار خواهد شد و طی آن از ساختمانی که نام آن استاد فرهیخته را بر پیشانی‌اش دارد، رونمایی می‌گردد.

    امید که روحیه و سلوک بهرام سلطانی‌ و بهرام‌سلطانی‌ها در جوان‌های امروز و فرداهای این سرزمین مقدس تکثیر شود و هرگز طبیعت وطن و زیستمندان مظلومش خود را بی‌پناه حس نکنند.

    همچنین جا دارد از تمامی مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست کشور که چنین امکانی را فراهم ساختند، صمیمانه قدردانی کنم.

20 فکر می‌کنند “30 فروردین، میانکاله از قهرمانش قدردانی می‌کند

  1. مسعود

    روحشان شاد و
    بسیار خوش حالم از یادبودی بر روح همیشه جاری شان در میانکاله …

  2. محمد درویش نویسنده

    ممنون از مسعود و محمودرضای عزیز
    هم اکنون با خانم روشن، همسر شادروان بهرام سلطانی گفتگو می کردم و ایشان فرمودند تا از قول شان بنویسم: از یکایک دوستان، همکاران و علاقه مندان به محیط زیست ایران که می کوشند تا روح همسرشان را شاد و یادش را زنده نگه دارند، قدردان هستند.

  3. سیمین

    اشکامون در اومد. روح بزرگشان شاد و یادشان گرامی.
    هیچ وقت فراموش نمی کنم ایمیل طولانی و دقیق و باحوصله و دلسوزانه شان در پاسخ به سوال من ناشناس.

  4. محمد درویش نویسنده

    مرد بزرگی بود سیمین خانم … مرد بزرگی که البته توفیق می خواست شناختن و ارتباط داشتن با او …
    و خوشا به حال همه ی آنهایی که کامبیز را در زمان زنده بودنش شناختند و دست کم از طریق حتا یک ایمیل با هم تبادل اطلاعات داشتند.
    برای همین است که مطمئن هستم، شما هم انسان بسیار فرزانه و نیک اندیشی هستید و روزی ایران عزیز سپاسگزار خدمات صادقانه شما به ملک و ملت خواهد بود.

  5. نرکس روحانی

    ای کاش میشد این اداره را دودر کنم و حیوونهارو به یه نفر بسژرم سریع بیام و در این مراسم که به یاد یکی از استادان عزیزم ه شرکت کنم یادش همیشه با ماست امیدوارم که در نمایشگاه کتاب امسال کتابهای استاد را یکجای مشخص به علاقمندان محیط زیست نمایش میدادند جای مرا هم خالی کنین.

  6. محمد درویش نویسنده

    خُب اینبار الحمدالله زودتر اعلام کردیم که مورد مؤاخذه قرار نگیریم که چرا نگفتید یا دیر گفتید …
    موفق باشید و امیدوارم چنین اتفاقی در نمایشگاه کتاب رخ دهد.

  7. هومان خاکپور

    با این توصیف که استاد بهرام سلطانی مردی بزرگ و بی نیاز بود کاملن موافقم و بخوبی آن را حس و درک کردم … روش شاد و ممنون از همت ستودنی سازمان حفاظت محیط زیست

  8. میرزائی

    سلام
    کار بسیار ارزشمندی بود که سازمان محیط زیست انجام داد ولی ارزشمندتر از آن این بود که در زمان عمر پربرکتشان از ایشان تقدیر میشد یا حداقل از نظریات کارشناسی ایشان در بهبود محیط زیست کشور استفاده می کردند.

  9. ترانه

    با سلام وسپاس بی پایان از همه کسانی که پس از سفر آسمانی برادرمصمیمانه تلاش کرده اند تا نام و یاد او را در دلها و خاطها زنده نگه دارند بی نهایت سپاسگزارم.همچنین از ریاست محترم سازمان حفاظت از محیط زیست نهایت سپاس و تشگر خود را بجا میاورمو نهایت خرسندی خود و خواهر وبرادران دور از میهن عزیز را اعلام مینمایم.کامبیز عاشق میانکاله بود و از این پس روح بزرگش تاابد در میانکاله سبز وجاری خواهد بود.

  10. حسین اشراق

    درود به شرف همگیتان آرزو میکنم تمام آنانی که بزرگان این مرز و بوم را بزرگ می دارند خود نیز همواره بزرگ بمانند.
    سپاسگزار و قدردان تلاشهایتان.
    هنوز در حسرت آنم که نتوانستم دیداری با ایشان تازه کنم.

  11. خوارزمی

    نوشداروی بعد از مرگ سهراب!! سازمان محیط زیست ( بدون حفاظت!) اگه خیلی قدر دان بود باید در زمان حیات این بزرگوار از تجربیاتش استفاده می کرد!

  12. مینا

    سلام بر آقای درویش عزیز. کاش زنده بود برای آقای سلطانی بر گزار می شد!
    راستی مطلب جدیدی نوشتم که خوشحال می شم نظرتون رو بدونم.

  13. دانش

    گر چه استاد به این نوع تقدیرنامه ها احتیاجی نداشت, ولی کاش لااقل در زمان حیاتش این تقدیرنامه به او اهدا میشد. روحش شاد, یادش گرامی و راهش پُر رهرو باد.

  14. نرگس روحانی

    آقای درویش سلام روز جمعه پیش استاد رفته بودم بلوط ها سر از خاک در اورده بودند از شوق کلی گریه کردم خداوند روحش را رحمت کند امیدوارم در آموزش محیط زیست همیشه یاد او باشند میانکاله جای مرا هم خالی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.