انتخاب کدامیک را به نفع محیط زیست ایران می‌دانید؟

    از روز گذشته یک نظرسنجی را بر روی وبلاگ مهار بیابان‌زایی قرار داده‌ و از مخاطبین پرسیده‌ام از بین  چهار داوطلب نامدار و مطرح ورود به ساختمان پاستور، یعنی: اکبر هاشمی رفسنجانی، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و اسفندیار رحیم مشایی، کدامیک را همراه‌تر با طبیعت ایران می‌دانید یا دست کم می‌پندارید که در دوره ریاست وی بر جمهور نظام، درد و آلام طبیعت ایران‌زمین کمتر خواهد بود؟ نکته‌ی تأمل‌برانگیز تاکنون در مورد نتایج این نظرسنجی آن است که گزینه پنجم (هیچکدام) به مراتب اقبال بیشتری به نسبت سه تن از افراد یاد شده داشته و در رقابتی تنگاتنگ با نفر نخست قرار دارد!

لطفا رأی دهید

    لطفاً سری به ستون کناری (سمت چپ) مهار بیابان‌زایی زده و در این نظرسنجی شرکت فرمایید.

17 فکر می‌کنند “انتخاب کدامیک را به نفع محیط زیست ایران می‌دانید؟

  1. مجتبی

    با سلام
    هنوز طعم خوش پیروزی مهار بیابن زایی در کام مان است
    ای کاش در انتخابات ریاست جمهوری هم رخدادی رقم بخورد که روند بی توجهی به طبیعت میهن تغییر کند

    نظر سنجی کمترین اقدامی است که جا داشت و شما انجام دادید البته شاید بهتر بود پس از نهایی شدن تایید صلاحیت ها می‌بود.

    همچنین جای خالی اقدامی سراسری حس می شود که از سوی دلسوزان محیط زیست انجام و طی آن دغدغه‌ها و انتظارات محیط زیستی برای رییس جمهور آینده تدوین و به آنها عرضه شود. شاید بتوان کار را به این سمت برد که در صورت تعهد به انجام این دغدغه ها حمایت مشروطی از فرد مورد نظر صورت گیرد.

    راستی لینک نظر سنجی کجاست؟ سمت چپ که چیزی نبود..

  2. محمد درویش نویسنده

    ممنون مجتبی جان …
    به مرور این مساله را پررنگ تر در تارنمایم پیگیری خواهم کرد.
    برای مشاهده لینک نظرسنجی هم باید به ستون سمت چپ وبلاگ مراجعه کنی.
    درود …

  3. مسعود

    دیروز رای دادم استاد و
    دلم خواست که کاش می شد به جد کسی که کاندید است پیگیر و دغدغه مند ِ محیط زیست هم باشد ؛ نه فقط برای تبلیغات.

  4. رويا

    قاليباف جان تا اين دفعه تمام مملكت رو بده مثل تهران شخم بزنن و تجميع كنن و5 طبقه بسازن و بي خيال آب و برق و گاز و حيوني درختها و محيط زيست كه هيچي.راستي پولي كه به جيب مي زنن ارزش اينهمه تخريب روح و روان آدمها تو همه محلات و حتي تو يك كوچه كوچيك و …داره.از اينهمه انباشتگي نمي ترسن چرا؟دارم خفه مي شم/خوبه خونمون سر نبش اما اونم فايده اي نداره/رو پشت بام كه رفتم گريه كردم كه هيچ چشم اندازي برامون نمونده/ميون 5 طبقه ها زنداني شديم/كوهها كه سهله گاهي حتي آسمون رو هم نمي شه ديد!خوانه ها ديگه خط آسمون ندارن اونم با مدعياني كه مي خواهند معماري ديني و اسلامي و آسموني رو احيا كنند.دعا ميكنم فقط دست نگه دارن و هيچ كاري نكنن نمي خواد باز ادعا كنن و تخريب…نمي فهمن دارم خفه مي شم

  5. لطیف

    سلام.من شرکت کردم ولی ظاهرا ابزاری که برای نظرسنجی انتخاب کردید مشکل دارد چون به محض اینکه من اعلام نظر کردم ارور داد ودر مرورگر دیگر( کروم) هم سرچ کردم دیدم باز هم ارور مرورگر قبلی را دارد.ضمنا اگر ابزاری که استفاده می کنید را معرفی کنید بهتر است مثلا اگر نسبت به ای پی شرکت کننده حساس است یا حساس نیست یا به تعداد هر رایی که یک نفر از یک ای پی می تواند بدهد .این برای خواننده مطالب سایت شما که خواننده اگاه و فهیمی است بهتر است و نوعی احترام است.مثلا اگر به ای پی حساس نباشد یک نفر می تواند روزی چندین بارشرکت کند و نظر باقی را بی اهمیت کند.ضمنا اگر بخواهید نظرات افراد رو در مورد نامزدها درج کنید احتمال اینکه یک مبادله نظر بی ربط با محیط زیست اینجا راه بیافتد(علیرغم اینکه شما کامنت ها رو کنترل میکنید) که دودش به چشم سایت بره.چهار سال پیش این اتفاق در مورد خیلی از وبلاگهای مشهور افتاد که به فیلتر شدنشون منجر شد.ممنون از اینکه حوصله کردید. فکر کنم کامنتم نیاز به درج نداشته باشد.

  6. مهدیه نصرتی

    درود / هدفتون از این نظر سنجی چی بوده؟ اینکه نتیجه اش مثل روز روشن بود !!

  7. محمد درویش نویسنده

    به مهدیه: هدف من ایجاد تحرک در فعالان و دوستداران محیط زیست برای استفاده از فرصت انتخابات به منظور افزایش وزن ملاحظات محیط زیستی در جامعه است. اما از کدام نتیجه روشن سخن می گویید؟ فعلا که بین گزینه یک و پنج رقابتی تنگاتنگ وجود دارد! ندارد؟

  8. محمد درویش نویسنده

    به لطیف: برخی مواقع اینگونه می شود اما اگر صفحه را دوباره فراخوانید، مشکل حل خواهد شد. همچنین نظرسنجی نسبت به آی پی حساسس است و نمی شود چند بار پشت سر هم رأی داد.
    درود …

  9. باران

    تا نامزدهای برنامه ندهند نمیشود نظر قطعی داد اما متاسفانه باید گفت که محیط زیست جایی در گفتمان انتخابات ندارد. همین آیت الله هاشمی که بیشترین رای را در نظر سنجی آورده چه سدهای که در دوران سازندگی با افتخار نزد.
    البته نمیشود قطعی گفت که نظرات امروز ایشان با دوران سازندگی یکسان هست یا نه. حتی اطرافیان و حامیان ایشان با آن دوران فرق زیادی دارند.
    به هر حال ما به عنوان کسانی که دغدغه محیط زیست داریم باید از نامزدها در این زمینه سوال کنیم. و چقدر خوب است اگر یک چنین محیطی برقرار شود

  10. مهدیه نصرتی

    نه ! بعید می دونم این نتیجه صرفا نظر محیط زیستی ها یا دست کم فعالین این حوزه باشد ! نه … رفسنجانی؟؟؟؟؟ نه ! خدای من ! نه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.