گزارشی از سخنرانی ام در دانشگاه شمال (آمل)

سخنرانی در دانشگاه آمل

    شنبه هفته گذشته، همزمان با آیین‌های بزرگداشت هفته زمین پاک در ایران، در جمع دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان حوزه محیط زیست در دانشگاه شمال واقع در شهرستان آمل حاضر شدم تا برایشان بگویم که حال زمین در روز زمین تا چه اندازه بحرانی است. گزارش این سخنرانی را می‌توانید به روایت خبرنگار خبرگزاری فارس، در این نشانی بخوانید.

8 فکر می‌کنند “گزارشی از سخنرانی ام در دانشگاه شمال (آمل)

  1. نغمه پورپزشک

    حضور آقای درویش گرامی که در زمینه محیط زیست همه تلاششان را می کنند.
    شما در این زمینه متخصص هستید، شما را نمیدانم ولی فکر میکنم بقیه ما و در کنار شما باید جدای هر گونه سیاست زدگی به فکر اهدافمان باشیم، یعنی مطالبه محور باشیم نه فرد محور. من معتقدم باید مطالبات را بشکنیم، به میزانهای کوچک تقسیم کنیم به گونه ای که هر فرد بتواند در هر اندازه ای که هست در این مطالبات شرکت کند، بعد میزان تاثیر شرکتش را برایش نمایش بدهیم تا بداند هر کار هر اندازه ای کوچک اگر استمرار یابد چقدر کارآ خواهد بود. ممکن است که من اوضاع زمین را ندانم ولی اوضاع مردمان زمین را میدانم که علاوه بر طول عمر کوته شده شان، همین طول عمر را با بیماری و رنج خواهند گذراند که البته دارند میگذرانند!!

  2. محمود رضا پولادی

    با درود بر درویش نازنین
    ما که قصد داشتیم اینجا در دیار پریشان همایشی چون روز هوای پاک بر پا نمائیم تمام مقدمات کار را نیز انجام داده بودیم ولی در آخرین لحظات مسئولین بنا به دلایلی که بعداً خدمتتان خواهم گفت مانع برگزاری شدند
    پایدار باشید

  3. محمد درویش نویسنده

    خانم نغمه پورپزشک: به نکته درستی اشاره کردید … تلاش برای سالم سازی محیط زیست و ایمن نگه داشتن آن از تخریب و تاراج و آلودگی؛ در حقیقت نوعی فعالیت پیشگیرانه در حوزه سلامت و پزشکی به شمار می آید.

  4. محمد درویش نویسنده

    جناب پولادی عزیز:
    متاسفم از شنیدن این خبر … زیرا مسئولین کازرون را عموماً مشتاق به فعالیت های محیط زیستی می دانستم.

  5. محمدی بیدهندی

    سلام جناب مهندس می خواستم بپرسم که آیا شما در همایش یک شنبه 29 اردیبهشت در دانشگاه شریف شرکت دارید؟ این همایش با موضوع طلای بی رنگ آینده ی آب پایدار یا ناپایدار برگزار می شود

  6. ارشیا

    گویند جمعی برای خواستگاری دختری به خانه شان میروند و از صفات پسندیده و هنرهای آقا داماد کر و ناشنوا خدمت خانواده عروس بسیار میگویند ولی حتی یک کلمه هم از عیب داماد که کر بوده سخنی به میان نمی آورند شما هم از هوا زمین اقیانوس و آلودگی و زباله گفتید ولی هیچ سخنی از مسائل جنگلها و مراتع که بیشتر سطح مملکت را پوشانده اند و تحت مدیریت سازمان جنگلها و مراتع شما میباشند حرفی نزدید. کمی هم به وضعیت جنگلها و مراتع برسید.

  7. محمد درویش نویسنده

    ارشیا خان:
    اگر در دانشگاه آمل می بودید و سخنان مرا گوش فرا می دادید، هرگز چنین اظهار نظری نمی کردید! به هر حال، آنچه که می بینید، روایت یک خبرگزاری دولتی از ماجرای سخنرانی ام است و نه همه ی آنچه که گفته شد.
    درود و سپاس از توجه تان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.