بحران آب و مسئولیت اجتماعی

    در تازه‌ترین شماره ماهنامه اندیشه پویا که از چند روز پیش بر روی دکه‌های روزنامه‌فروشی‌ها هم پخش شده است، نگارنده به همراه یک استاد جامع‌شناس از دانشگاه تهران – دکتر علی اصغر سعیدی – و دکتر محمّد فاضلی، معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به گفتگو در باره‌ی موضوعی پرداخت که امروز به بزرگترین تهدید امنیت ملّی ایرانیان بدل شده و پیامد بی‌توجهی کامل به رعایت موازین و ملاحظات محیط زیستی در چیدمان توسعه است.

بحران آب و مسئولیت اجتماعی ما

    از بحران آب سخن می‌گویم؛ بحرانی که اینک بسیاری از فرهیختگان جامعه را واداشته تا برای درمانش از ظرفیت علوم اجتماعی کمک گیرند و گفتگو در مورد آن را به دانشکده‌های فنی آب و آبیاری و آبخیزداری محدود نسازند. اینکه چگونه نظام حاکم بر مدیریت آب کشور که برخوردار از شورای عالی آب به ریاست عالی‌ترین مقام جمهور هم بود و یک کمیته‌ی ملّی توسعه پایدار هم به ریاست یکی از اعضای برجسته‌اش فعالیت می‌کرد، اجازه داد تا به جای 40 درصد، افزون بر 85 درصد از اندوخته‌های آبی زیرزمینی کشور مصرف – بخوان تاراج – شود …
مشروح این گفتگوی دو ساعته را که به همت مریم شبانی فراهم شده است، می‌توانید در صفحات 22 الی 25 از شماره بیستم ماهنامه اندیشه پویا با عنوان: «خشکسالی مدیریتی؛ علت بحران آب» مطالعه فرمایید.

4 فکر می‌کنند “بحران آب و مسئولیت اجتماعی

  1. محمد درویش نویسنده

    درود بر شما. هنوز وب سایت ماهنامه اندیشه پویا فعال نیست و برای مطالعه این گفتگو، باید یک نسخه از ماهنامه را تهیه فرمایید که هم اکنون به چاپ دوم هم رسیده است. موفق باشید.

  2. imtish

    من هم تازه که نوشته شما رو خوندم فهمیدم که مشکل از کشاورزی سنتیه و نه طرز مصرف آب شرب
    واقعا وحشتناکه! چرا مردم نباید دلیل اصلی خشکسالی رو بدونن
    من موندم!!!

  3. اسماعیل برومندی

    با سلام,با تشکر از تلاشهای شما,وقتی خواست واراده دولت به سمت حفظ و مدیریت آب باشد,میشود امیدوار بود.اراده دولت قبل,نابودی منابع,بود.به طوری که بیشتر تالاب های کشور با نبود مدیریت خشک شدند.از جمله دریاچه های طشک وبختگان,بختگانی که از بخت بد خود میگوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.