🔴آیا تلخ تر و تکان دهنده تر از گزارش روزنامه قانون هم سراغ دارید؟!🔴

🇮🇷: @darvishnameh

🔴آیا تلخ تر و تکان دهنده تر از گزارش روزنامه قانون هم سراغ دارید؟!🔴

۱⃣ گاه فکر می کنم حتی اگر این کشور تماماً اشغال شده بود، بیگانگان و مزدوران هم بلایی که ما بر سر استان زیبا و ارزشمند فارس آوردیم، نمی آوردند! می آوردند؟

۲⃣ میزان تراز منفی بیلان استان فارس بیشترین در کل کشور و به میزان ۲.۳ میلیاردمتر مکعب است. دقت کنید که این رقم در استان بحران زده و خشک یزد فقط ۳۰۰ میلیون متر مکعب است! تقریباً همه تالابهای زیبا و ارزشمند فارس را قربانی خودکفایی در گندم، ذرت و تداوم کاشت برنج در کامفیروز و نورآباد ممسنی کردیم. خودسوزی پریشان بر پریشان حالی مردم افزود و بخت از بختگان رفت … بزرگترین فروچاله جهان در مهدی آباد ایژ را به نام ایران ثبت کردیم و درنهایت رقم فرونشست سالانه را به ۵۴ سانتیمتر در سال، یعنی: ۱۴۰ برابر شرایط بحرانی در اتحادیه اروپا در فاصله دشت فسا به جهرم افزایش دادیم! اما تلخ تر آنکه به اینها بسنده نکردیم! کردیم؟

۳⃣ همچنان بر ساخت سد افیونی #تنگ_سرخ اصرار می کنیم، در بستر خشک مخزن سوراخ #سد_سیوند ۱۶ چاه عمیق زده تا یک پروژه انتقال آب دیگر را اجرا کنیم و مرگی دیگر بیافرینیم و میلیون ها متر مکعب خاک در اطراف شکاف ها و چاله های کهن زادبوم ارزشمند #تخت_جمشید و نقش رستم تخلیه می کنیم تا لحظه ویرانی و نابودی این ارزشمندترین سازه باستانی فرهنگ ایرانی به دلیل نشست زمین را به تاخیر انداخته یا مخفی سازیم!

۴⃣ چرا به گورستان جنب #روستای_کمجان سری نمی زنیم و از خود نمی پرسیم این همه جوانی که در اثر سرطان کشته شدند، قربانی کدام آزمندی تاریخی و نابخشودنی هستند و چرا همچنان بر تداوم آن آزمندی تاکید می کنیم؟ چرا درک نمی کنیم که صندوق ارزی پایدار و بی رقیب استان فارس کوبیدن بر طبل کشاورزی ناپایدار نیست؛ بلکه باید به تقویت جذابیتهای گردشگری در حوزه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بها داد. باید به حراست شایسته تر از بیشابور، غار شاپور، پاسارگاد، تنگه بلاغی، آرامگاه حافظ، سعدی، بارگاه شاهچراغ و مجموعه عظیم تخت جمشید همت کرد و دیگر اجازه حفر چاه یا ساخت سد یا #تاسیس_امامزاده_جدید در حریم درجه یک تخت جمشید را نداد!

۵⃣ بنده نمی دانم این سازمان میراث فرهنگی چگونه سکوت می کند در برابر این تاراج بزرگ و خسران ابدی به میراث فرهنگی کشور؟! آیا سکوت و مماشات تاسف بارتان در ساخت سد سیوند؛ سیمره و گتوند بس نبود که بیش از هزار سایت معتبر و یگانه تاریخی را قربانی سازه هایی کردید که بر ابعاد بحران افزودند؟! اینک چرا در برابر اراده ای که می خواهد تخت جمشید را از اعتبار اندازد، سکوت کرده اید؟! #آقای_روحانی عزیز! این دیگر محیط زیست و انتخاب اشتباهی در پردیسان نیست! ماجرا به مراتب غم بارتر است، لطفاً سکوت نکنید.
👇
http://ghanoondaily.ir/fa/news/main/96560

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.