محمدي‌زاده خوب حرف مي‌زند؛ يعني خوب هم عمل مي‌كند؟!

چه كسي باور مي كند اين خنده ها؟!

عالي‌ترين مقام كشور در قلمرو طبيعت ايران، اين روزها حسابي گرد و خاك راه انداخته و تقريباً همه‌ي حرف‌ها و انتقادها و ناله‌ها و درددل‌هاي طرفداران و متخصصين محيط زيست وطن را گاه حتا تندتر و بي‌پيرايه‌تر بر زبان آورده و از وضعيت پايداري طبيعت ايران به شدت ابراز نگراني مي‌كند.
او مي‌گويد: فقط 9 كشور در جهان وجود دارند كه بيشتر از ايران، به تاراج و تخريب كره‌ي زمين مشغولند!
او اين را هم حتا مي‌گويد كه با ادامه‌ي روند موجود، ممكن است نسلي از ايرانيان كه در قرن 22 پا به عرصه‌ي وجود گذارند، هرگز در سرزمين مادري‌شان نتوانند ردپايي از سبزينه و درخت بيابند.
و مگر ما چيز ديگري جز اين مي‌گوييم؟ وقتي مي‌بينيم كه محمدي‌زاده هم با همان عشق و علاقه از حفظ تالاب‌ها سخن مي‌گويد كه ما!
نكته‌ي تأمل‌برانگيز‌تر آن كه محمدي‌زاده بر خلاف رييس قبلي كه همه‌ي تقصيرها را به گردن مدير پيشينش مي‌انداخت، كمتر در اين دام افتاده و درعوض آشكارا مديريت كلان كشور و عدم توجه سزاوارانه به محيط زيست را در برنامه‌هاي توسعه به چالش گرفته است.
او اينك در انتخاب برخي از همكاران خود نيز چنين رويه‌اي را امتداد داده و اميدهايي را در دل علاقه‌مندان و نخبگان محيط زيست روشن كرده است.
حال بايد ديد اين كلام‌هاي روشن‌گرانه و اين انتقادهاي تند از وضعيت ناهنجار امروز، تاكجا مجال ادامه يافته و آيا مرد اول طبيعت ايران آنقدر ميدان دارد يا به او ميدان داده‌اند! تا بتواند در عمل هم آمال‌ها و آرزوهاي خود را جامه‌ي عمل بپوشاند؟
يك طرفدار محيط زيست هميشه بايد به تبعيت از مهر و نيكفرجامي نهفته در دل طبيعت، مثبت‌انديش باشد؛ از اين رو من هم اميدوارانه به اين تحولات و سخنان نگاه مي‌كنم و با پايشي بيشتر و دقيق‌تر از قبل به انتظار عينيت يافتن  آنها مي‌مانم.

22 فکر می‌کنند “محمدي‌زاده خوب حرف مي‌زند؛ يعني خوب هم عمل مي‌كند؟!

  1. مرضیه ناظری

    یه آرزو بکنین آقای درویش-از صمیم قلب- من احساس می کنم این روزها به قدری جادویی اند که انگار فقط می یان و می رن تا ما چیزی از آسمانها بخوایم…حرفهای آقای محمدی زاده خیلی امیدوارم کرد-خیلی- من تو این 24 سال! عمرم حرفهای به این خوبی از مسولان محیط زیست نشنیذه بود..
    اما تا اون جایی که من متوجه شدم تو حرفهاش به این نکته اشاره نکرد که ایران رتبه دهم تخریب محیط زیست جهان رو داره- گفت:ده کشور دنیا دو سوم تخریب محیط زیت جهان رو دارن و ایران هم جز کشورهایی است که میزان تخریب محیط زیست در آن بسیار بالاست.
    شاد و سبز باشین.

  2. محمد درویش نویسنده

    درود بر مرضیه ناظری عزیز. من لینک خبر را به نقل از ایرن گذاشته ام. امیدوارم که ایرن امانت خبری را رعایت کرده باشد. در ضمن من نفهمیدم چه چیز را باید درستش کنم؟ دعا کردن را؟!

  3. دوستدار محیط زیست

    ایرن خیلی همت کنه امانت داری ذکر منبع را بکنه؛(خبر مورد نظرآقای درویش توسط مهر نقل شده است و ایرن زحمت …) امانتداری خبری پیشکشش.
    نقل مطلب خانم ناظری دقیقتر است.

  4. اشکار

    ما ایرانی ها فرد فردمان بسیار خوب است ولی مردشور ترکیب جمعمان را ببرد!باور کنید من با افغانی ها کار کرده ام بسیار کارب هستند اما بازماندگان کورش کبیر!……..حیف از لای جرز دیوار

  5. اشکار

    از کرامات بیر ما چه عجب شیره را خورد و گفت شیرین است!
    راستی از دکتر ناصرالحکما چه خبر؟

  6. اشکار

    هردو نفر به اضافه لیدی معصومه به یک Make upاساسی نیاز دارند بخصوص آن دو خانم !

  7. شقایق

    امیدوارم سخنان خوب پیش درآمد فعالیت خوب برای محیط زیست باشد.

    پاسخ:
    من هم اميدوارم.

  8. جلال الدین مشمولی

    گروه هنری حجم سبز در نظر دارد با هدف جلوگیری از انقراض عظیم ترین و زیباترین ماهی رودخانه های مازندران ( اورنج ماهی نسبتا بزرگ که بدنش با پولک های قرمز پوشیده و دارای دو سبیل بزرگ در زیر چشمانش می باشد) فراخوان دعوت از هنرمندان محیطی کشور جهت اجرای برنامه های ( هنر محیطی ) را با موضوع یاد شده با حضور دکتر احمد نادعلیان رئیس مرکز بین المللی پردیس و اولین هنرمند محیطی کشور در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار نماید.

    http://hajmesabz21.blogfa.com/

  9. جلال الدین مشمولی

    دیگر از بازهای ماهی های ( اورنج ) رودخانه خبری نیست و وقتی از محمد پسر حاجی برزگر که مرد بزرگی بود و اهل دل و فضیلت و خدا بیامرزدش می پرسیم که به ماهیگیری می روی در جواب می گوید که من و برادرانم سالهاست که در این رودخانه ماهیگیری نمی کنیم و به جایی دیگر( سد سلیمان تنگه ) می رویم. اومی گوید که انگار ماهی ها از اینجا رفته اند. انگاری همه آنها به یکباره از ما قهر کرده اند و زمانی که یک صبح به قصد ماهیگیری به رودخانه رفته بودیم آنها ناگهان نا پدید شدند.

    ذات علی اذان گوی روستا که همین چند سال پیش زنده بود در یکی از هم نشینی شبانه در مسجد محل می گفت که آنها از آب های زیر زمینی به نقطه ای دیگر سفر کردند و از جایی دیگر سر برآوردند.

  10. راد

    محمدی استاندار دیار ما بود
    انسان خوبی است
    در استانداری بد عمل نکرد
    بماند که عقاید سیاسی ایشان برایم جالب نیست و البته علاقه ای به معاون پورسانت گیر ایشان هم ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.