دادن اطلاعات غلط ، دليل صدور فرمان واگذاري جنگل!

ساعتي پيش، در تماسي تلفني، ضمن تبريك به حميد نصري عزيز، مديركل شجاع و عاشق منابع‌طبيعي استان گيلان – كه مي‌دانم سهم بزرگي در حفاظت از حريم 120 هكتار جنگل جلگه‌اي سراوان رشت داشته است – از او پرسيدم: آيا واقعاً اين درست است كه وزير جهاد كشاورزي، آقاي مهندس اسكندري حاضر به برگردان حكم عزل شما نشده است؟!
ايشان گفتند: بله درست است! در حقيقت، آقاي اسكندري اعتقاد دارند كه اگر اداره‌ي كل منابع طبيعي استان گيلان باقدرت‌تر عمل كرده بود، اصلاً كار به اينجا كشيده نمي‌شد! به ديگر سخن، اين بار وزير جهاد كشاورزي از اين عصباني هستند كه چرا آن اداره‌ي كل در همان ابتدا مقاومت نكرده و جلوي تخريب 5 هكتار از جنگل مربوطه را نگرفته است؟!
مسأله برايم جالب شد؛ گفتم: مگر وزير نمي‌دانستند كه آن 120 هكتار اراضي كه دستور واگذاري آن را صادر كرده بودند، رويشگاه جنگلي بوده است؟!
مي‌دانيد پاسخ چه بود؟
آقاي اسكندري با توجه به اعتمادي كه به آقاي سيّد محمّدي، رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گيلان داشته‌اند، اين فرمان را صادر كرده بودند! شفا‌ف‌تر آن كه به آقاي اسكندري اينگونه منتقل شده بود كه اراضي واگذاري زمين باير هستند!! و به همين دليل اينك بسيار عصباني است.
در اينجا چند نكته‌ي تأمل‌برانگيز مثبت و منفي به چشم مي‌خورد؛ نخست آن كه خوشحالم آقاي وزير از ماجرا آگاه نبوده و عامداً به اين دريافت نرسيده بودند كه توسعه‌ي صنعت پتروشيمي، مهم‌تر از حفظ رويشگاه جنگلي گيلان است. دوّم آن كه متأسفم كه يك مسئول دولتي و محلي در حد رئيس جهاد كشاورزي استان حاضر است براي خوش‌آمد شخص استاندار و نماينده‌ي مجلس، چشم به روي حقيقت بسته و حتا اطلاعات غلط به عالي‌ترين مقام وزارت متبوع دهد. متأسفم كه شخص وزير به جاي برخورد با ايشان، يقه‌ي آقاي حميد نصري را گرفته است! خوشحالم كه آقاي نصري مي‌گويد: «مهم نيست كه بركنار شده‌ام، مهم اين است كه توانستيم از تخريب و واگذاري جنگل جلوگيري كنيم.»
درود بر شرف چنين مديران عاشقي كه منافع حوزه‌ي تحت مسئوليت خويش را برمنافع شخصي ترجيح داده و حاضر مي‌شوند چنين خسارتي را به جان بخرند، امّا جنگل‌ها سالم بمانند. او حتا از شخص آقاي اسكندري با تمجيد ياد مي‌كند و معتقد است: ايشان با شجاعت حاضر شدند كه فرمان خود را نقض كرده و موقعيت كاري‌شان را در برابر برخي ديگر از مديران و صاحب‌منصبان كشوري و لشكري كه موافق و پيگير اين واگذاري بودند، به خطر اندازد.
آخرين جمله‌ي حميد نصري اين بود كه وي خود از آقاي مهندس جلالي، رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور خواسته است كه به سرعت فرد جايگزين به استان اعزام كند، چرا كه نمي‌خواهد با توجه به كدورتي كه بين وي و شخص استاندار بوجود آمده، بودجه‌هاي منابع طبيعي بيش از اين آسيب ببيند.
من كه مي‌روم تا براي او در هر پست و موقعيتي كه قرار مي‌گيرد دعا كنم و به احترامش كلاه از سر بردارم … شما چطور؟

در همين ارتباط:

   با دستور قاطع وزير جهاد كشاورزي، واگذاري 120 هكتار جنگل لاكان رشت منتفي شد.

15 فکر می‌کنند “دادن اطلاعات غلط ، دليل صدور فرمان واگذاري جنگل!

  1. عمو اروند

    مسئله‌ی مهم این است که چرا استاندار(نماینده‌ی دولت در منطقه) و نماینده‌ی مجلس شورای‌اسلامی که علی‌الاصول باید حافظ منافع مردم و منطقه باشند، کارمندی را مجبور به نوشتن گزارش خلاف واقع کنند و نباید در این میانه جواب‌گو باشند.

  2. احسان اخباری

    شما چه توقعی دارید؟‌ خوب لابد به عرض جناب وزیر اینجور رسانده‌اند که آن قسمت از استان گیلان که قرار است واگذاری شود فی‌الواقع بخشی از کویر لوت است. وزیر جهاد کشاورزی معلم جغرافیا نیست که بداند طبیعت گیلان جنگلی است و مثلن محل جنگل‌های گیلان در جنوب خراسان نیست.
    در مورد آقای حمید نصیری باید عرض کنم که باعث خوشحالی است که هنوز هم تا امروز بعضی‌ها سر پستی هستند که لیاقتش را دارند. هرچند ایشان از امروز دیگر آن پست را ندارد و من دلم از بلایی که ممکن است جانشین ایشان بر سر آن جنگل‌ها بیاورد می‌لرزد.

  3. امید ذاکری

    سلام مهندس واقعا دست مریزاد اطلاع رسانی قضیه 120 هکتار جنگل گیلان را عالی انجام دادید ضمنا من آپ هستم ممنون میشم با تارنمای حقیر ما هم سر بزنید

  4. امید ذاکری

    سلام مهندس واقعا دست مریزاد اخبار تخریب 120 هکتار جنگل از تارنمای شما پیگیری می کردم که به نتیجه هم رسید ضمنا من اپ هستم ممنون می شم یه سرس بزنین

  5. سيد عليرضا موسوي

    از شنيدن خبر دستور توقف پاكتراشي ذوق زده شدم. به اميد روزي كه يكي مثل حميد نصري وزير كشاورزي و منابع طبيعي اين كشور باشد.
    پنجشنبه كه مقاله پروفسور يخكشي و اداي احترام او به حميد نصري را در “هم ميهن” خواندم من هم به احترام او كلاه از سر برداشتم.

  6. خسروشاهی

    درود بر مهندس نصری مدیر کل منابع طبیعی گیلان که برای دومین بار از آزمونی بزرگ سربلند بیرون آمد و احسنت بر شما که اطلاع رسانی خوب و بموقعی داشتید

  7. فرزاد فضل پور

    استاد عزيزسلام:
    اميدوارم هميشه پرتلاش وموفق باشيد.
    جسارتا ازشما براي همايش هم انديشي سبز براي پاسداشت هفته محيط زيست درپارك بين المللي گلستان دعوت بعمل مي آورم.
    اين همايش كه باهماهنگي اداره كل محيط زيست گلستان وباهمكاري سازمانهاي غيردولتي استان خراسان شمالي وگلستان انجام مي شود همچون سنوات گذشته دردو روز درروزهاي پنجشنبه وجمعه مورخه 17و18/3/86 برگزارمي شود.
    اميدوارم برمامنت گذشته وقدم برديدگان مانهيد .
    اگرجواب شما مساعد بود به وب سايت تشكل ويا پست الكترونيكي اين حقيرمراجعه كنيد تاهماهنگي لازم صورت بگيرد.
    جمع ما براي حضورشما لحظه شماري مي كند.
    باتقديم احترام

  8. گرگ خاکستری

    واقعا باعث خوشحالیه که چنین عقب نشینیه بی سابقه ای رو دیدیم و آقایون روی اشتباه خودشون پافشاری نکردن. به فال نیک بگیریم. برای همه مدیران و کارشناسان سالم و شجاعی که مقاومت کردند آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

  9. فرزاد فضل پور

    استاد عزیزسلام :
    شماره تلفن همراه مسئول تشکل آقای حمید کشمیری 09153841481می باشد وتلفن منزل حقیرباکدشهربجنورد05842239383 می باشد .
    احتیاج به یادآوری نیست که این شماره فقط برای اطلاع شما می باشد.
    منتظرتماس شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.