روزی که همه ی شکارچی‌ها آمده بودند!

    چندی پیش به دعوت دکتر کیخا – معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست – به تالار سرو در پارک پردیسان رفتم تا در نشستی شرکت کنم که موضوعش “شکار” بود. قرار بر این شد که برای رعایت بی طرفی و احترام به حق همه، مدیریت نشست و تنظیم وقت حاضرین با اسدالله افلاکی، دبیر صفحه محیط زیست روزنامه همشهری باشد. نکته‌ی عجیب اما آن بود که نوبت به سخنان هر فردی که می‌رسید، وی پیوسته و تماماً در مدح شکار سخنرانی کرده و از مزایای بی‌شمارش در حفظ طبیعت و افزایش درآمد کشور سخن می‌راند! من مانده بودم که چگونه چنین چیزی ممکن است؟ از هومن جوکار پرسیدم که چرا هیچ مخالف شکاری در این جمع حضور ندارد؟ گفت: ما علاوه بر شما از آقایان دکتر اسماعیل کهرم و دکتر ناصر کرمی هم دعوت کرده بودیم تا در این نشست حاضر شوند که متأسفانه هیچکدام نیامدند. هر چند که حتا اگر آنها هم می‌آمدند، تناسبی بین شرکت‌کنندگان وجود نداشت.

یازدهم تیر 1392 - تالار سرو

    یک نکته جالب دیگر این مراسم، سخنان جناب اینانلو بود که در همان ابتدا گفت: می‌دانم که امروز با گفتن این سخنان، آقای درویش را از خودم دلخور خواهم کرد و البته من از دلخوری آقای درویش می‌ترسم!

    به هر حال، باز هم گلی به جمال اینانلو! چون بقیه که ظاهراً نگرانی‌ای از بابت دلخوری درویش نشان ندادند!!

    ممنون از اسدالله افلاکی که باز معرفت به خرج داد و وقت 5 دقیقه‌ای‌اش را در اختیار من قرار داد تا در مجموع به میزان 10 دقیقه، پاسخ 150 دقیقه سخنان موافقان شکار که جملگی از شکارچیان قدیمی کشور بودند، را بدهم.

    مشروح این نشست و گفتگوهای طرح شده در آن به همراه پاسخ‌های نگارنده به ایشان را می‌توانید در خبرگزاری مهر و روزنامه همشهری مطالعه فرمایید تا بدانید چرا هنوز عده‌ای در این مملکت با افتخار از این که شکارچی نامیده شوند، احساس غرور می‌کنند؟!

13 فکر می‌کنند “روزی که همه ی شکارچی‌ها آمده بودند!

  1. كيارش يشايائي

    جناب آقاي درويش
    با سلام به نظر من در اين وقت كمي كه داشتيد خيلي بهتر بود به جاي بحث اخلاقي و صحبت از حقوق حيوانات (كه البته به جاي خود محفوظ است) خطر انقراض قريب الوقوع گونه ها را محور صحبتتان قرار مي داديد حتي اين كه به اين ترتيب تا چند سال ديگر هيچ شكاري براي خود شكارچيان هم باقي نمي ماند! هرچند كه در پايان صحبتتان اشاره اي هم كرده ايد. ضمنا براي پاسخ به كساني كه شكار را خارج كردن حيوانات پير عنوان مي كنند ضررويست كه توضيح داده شود اين حيوانات خوراك گوشتخواراني مثل پلنگ و گرگ و عامل بقاي آن ها هستند و خود طبيعت اين كار را انجام مي دهد.

  2. محمد درویش نویسنده

    درود بر کیارش عزیز …
    بنده البته به خطر نابودی حیات وحش کشور با عدد و رقم اشاره کردم که متاسفانه این قسمت از سخنانم بازتاب خوبی در دو رسانه یادشده نداشت.
    زنده باشید.

  3. مسعود

    گزارش همشهري را خواندم و جالبه كه حتا موضع انصاف بين موافقان و مخالف شكار حتا در آن هم ديده نشده .

    در ضمن عبارت شكوفايي شكار (!!) جمع ِ ضدين جالبي است مثلا : شكوفايي اعدام ! شكوفايي فساد !

  4. پونه

    به امید اینکه عنوان خبرگزاری مهر مفید واقع بشه.

    کشته شدن محیط بانان و جنگلبانان و سرپوش گزاری دولت برای کمک به قاتل ،
    و از طرف دیگر کشته شدن متخلف ها و شکارچیانی که جدیداً از شکار انسان نیز لذت میبرند و حکم سریع اعدام برای محیطبان و جنگلبان به ساکنین ایران یاد داد:
    1-که تحت هیچ شرایطی نسبت به شغل خود مسئولیت نداشته باشند.و با گذاشتن یک mp3 پلیر در گوش صدای اره برقی و نعرۀ درخت یا تیر و نعرۀ پلنگ و گوزن و خرس را نشنوند و از نوای موسیقی لذت ببرند!

    2-در صورت پیشنهاد رشوه پول را گرفته و به زندگی خود بزنند.که هم کمبود حقوق جبران شود و هم با از خود مهمتران در نیفتند!

    3-در صورت دفاع بیخود از منابع طبیعی و حیات وحش و سد راه شدن ، شما کشته خواهید شد و تنها برخی اقلیت ها از شما به عنوان قهرمان یاد خواهند کرد. اما دختر کوچولوی شما هرگز نخواهد فهمید چرا میبایست بی پدر بماند در کشوری که همواره در حال از دست دادن منابع طبیعی و حیات وحش است..

    4-از انجایی که-همچون دستگاه چایساز در خانه های ایرانی- تفنگشان فقط جهت دکور است، جان خود را مقدم شمارند چون فردا در دادگاه حامی ای وجود ندارد که لااقل بگوید دست شما بابت محافظت از ایران درد نکند. و چون دیه انسان بر دیه خرس، ارشد است بی شک اعدام خواهد شد.

    برای همین است که من اعتقاد دارم قوانین کشورم به دست انسانهای قانون دان و منصف و باهوش نوشته نشده.

  5. lمه لقا کاشفی

    با سلام
    ایکاش لیست شکارچیان حاضر در جلسه -سابقه فعالیت-و میزان شکار را برایمان می اوردید تابدانیم با چه اعجوبه هائی طرف هستیم.تا انجائی که بنده اطلاع دارم بعض یبا سلا ح جنگی به طبیعت می روند . به هر صورت انگیزه اقای کیخا هم شنیدنی است. چر از انجمن های حامی حیوانات دعوت نکرده بودند ؟؟؟

  6. محمد درویش نویسنده

    خانم کاشفی گرامی:
    اگر به گزارش همشهری و خبرگزاری مهر دقت کنید، نام و نشان و سابقه اغلب آن عزیزان شکارچی را می یابید!
    درود …

  7. سیمین

    سلام
    رابطه بین پزشکی و شکار چیست؟!
    دو نفر از مدافعان شکار در جلسه (دکتر معظمی و دکتر نمکی) پزشک هستند.

  8. سجاد

    سلام این جبهه گیرهای شما مخالفین شکار جز وخامت اوضاع چیز دیگه ای رو حل نمیکنه؟اگه شکار واقعا خیلی بده چرا تو کشورهای دیگه هم دارن حیات وحششون رو حفظ می کنن وهم دارن از راه شکار قانونی کلی درآمد زایی می کنن؟تا کی قراره احساسی به همه چیز نگاه کنیم؟آقا قبول نداری بیا ببرم مناطق حفاظت شده تا ببینی شکار قاچاق چه بلایی سر اون مناطق آورده؟حالا باز از یه تعداد آدم که میخوان قانونی کاری بکنن ایراد بگیرید.(راستی من خودم اصلا شکارچی نیستم )تو این کشور هیچ وقت چیزی درست نمیشه واقعا متاسفم

  9. نرگس روحانی

    انجمن حمایت ازحیوانات که از سال 76 تاسیس شد و بارها به روسای وقت محیط زیست اعلام کردهشکار ممنوع اعلام کند از متولی های این مسئله عجیب که از چشم اقای جوکار فراموش شدند!!خودشون بریدندو دوختند کردند تن حیوون های زبون بسته؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.