نظرتان در باره این عکس چیست؟!

چرا می گویم گرازها بلا نیستند؟

    به خبرآن لاین بروید، یادداشتم را بخوانید و همچنین کامنت‌ها را … به ویژه کامنت مهم هموطنی به نام رضا. تا دریابید که ماجرای این عکس چیست و چرا نباید گرازها را “بلا” نامید؟

8 فکر می‌کنند “نظرتان در باره این عکس چیست؟!

  1. اردوان زرندیان

    جناب درویش عزیز

    جناب آقای اعلمی فرو تنانه از بابت اظهار نظر غیرکارشناسی خود عذر خواهی کرده اند و البته به واسطه رشته تحصیلی ایشان ، اینکه گراز را بلا بدانند چندان تعجب آور نیست. و اما یک اظهار نظر کارشناسی که انسان از خواندن آن شاخ در می آورد را در سایت خبری محیط زیست ایران ( IENA) در تاریخ 5 مرداد ماه 1392 میتوانید رویت نمایید با عنوان ” گراز مزاحم ترین حیوان کشور ” و آنهم به نقل از رییس دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست . وقتی در خبرگزاری محیط زیست چنین تیتری درج می شود و آنهم به نقل از یک مقام محیط زیست طبیعی آنوقت دیگر چه انتظاری از جناب اعلمی و امثالهم دارید؟
    یاد آن شعر معروف افتادم که می گفت: چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید…… از ماست که برماست.

  2. امیر

    اینا که چیزی نیست .اگه دقت کرده باشید چند هفته پیش در مصاحبه ای که در زیست بوم نیز هست محمدی زاده گفته بود سعی کردیم مانع توسعه متوازن در مناطق مختلف کشور نباشیم.وقتی رییس سازمان محیط زیست هنوز محیط زیست را سدراه توسعه می بیندوهنوز خودش به این باور که محیط زیست خودش یکی از ارکان اصلی توسعه است ودر همه جا باید هزینه های زیست محیطی را درنظر گرفته نرسیده دیگر نباید از دیگران انتظار داشت.

  3. محمد کماسی

    سلام
    یادمه چندسال پیش یاسر انصاری لطف کرد منو به از طرف کانون عالی لینک کرد به یه روزنامه… که با بنده مصاحبه ای انجام گرفت..توی مصاحبه یه سوتی فاحش چاپ شد که اونم ناشی از اشتباهی بود که مصاحبه کننده انجام داده بود…از اون روز هرکی مارو میدید میگفت جان هرکی دوست داری دیگه مصاحبه نکن!!!!
    واقعا هم همون شد… واقعا مقالات روزنامه ها و صدا وسیما باید در اختیار کسانی قرار یگیره که هر کلامشون یه کلاس درس یاشه برای ما، واقعا چرا باید انقد وقت ما گرفته بشه به خاطر یه حرف بی ربط و چقد یعد از اون در جهت پاک کردن اون حرفها از ذهن مردم باید تلاش کرد؟؟؟

  4. اصغر گرگانی

    آقای درویش گرازها از آفات مزارع استان گلستان هستند اینجا در بهترین حالت کشاورزان بومی با هماهنگی با هموطنان ارمنی محل زیست خوکها را به ایشان نشان میدهند تا ارامنه آنها را شکار کنند یا خود شکار کرده به آنها تقدیم میکنند که البته در این بین تقدیمی نیز بین هموطنان ردوبدل میشود.
    گاهی افراد سودجو با شکار گراز از آن برای مقاصد مگو دیگر استفاده میکنند.
    آقای درویش اگر از منظر کشاورزان به موضوع نگاه کنید دیدگاه شما اصلاح خواهد شد.

  5. محمد کماسی

    آقای گرگانی عزیز.. وقتی در مباحث علمی چیزس مورد نقد قرار میگیرد باید کلیت موضوع بررسی گردد و یعد مصداق آن از همان منظر علمی بحث میگرددو از مناظر مختلف به آن نگاه نمیشود!!!!
    در حالت کلی همه موجودات برای طبیعت مفید هستتد ولی در جایی که تعادل طبیعت بر هم میخورد که البته علل اصلی آن هم ما انساتها هستیم نباید جانورانی همچمن گراز را مشکل اصلی به حساب آوریم…
    برای آن موضوع هم راه حل های فراوان وجود دارد..
    برادر عزیز جتاب مهندس درویش ببخشید که به جای شما جواب دادم اگر در در نظر بنده اشکالی میبیند خوشحال میشوم اصلاح بفرمائید

  6. پونه

    آقای درویش عزیز ، چرا دفتر شکار و صید زیرمجموعه سازمان حفاظت محیط زیسته؟
    این دو حتا ماهیت اسمشون با هم تشابه نداره!
    لااقل اگه بگیم
    “وزارت جهاد یا سازمان منابع طبیعی” در برابر “وزارت راه وترابری یا سازمان صنایع” در مقابل هم هستند،به لحاظ اداری هم از هم مستقلند

    چرا به دولت پیشنهاد نمیشه که مراکز صید و شکار از سازمان حفاظت محیط زیست جدا بشه؟ مثلا به شیلات بپیونده. و یا اسم حفاظت از سازمان محیط زیست حذف بشه!
    (اینجوری هم آبرومندانه تره هم بودجه این سازمان لااقل برای شکار خرج نمیشه! برای جلوگبری از شکار خرج میشه..)

  7. بابک

    درود بر شما جناب استاد درویش گرامی
    نوشتار و پاسخی در خور داده اید امیدوارم که نگاه همه به مسائل طبیعت و زیست بوم و جانورانش نگاهی انسانی و طبیعت دوستانه باشد .
    آقای گرگانی جستار آقای درویش را کامل نخوانده اید تا از مزایایی که گراز برای طبیعت دارد نیز باخبر شوید .

    با سپاس از نوشتارتان

  8. صابر تقی پور

    گراز مشهور به تراکتور جنگل هست ، چون خاک جنگل را زیر و رو می کند وبذور بصورت طبیعی دفن وشرایط رویش را پیدا می کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.