وقتی قباد می‌تواند انقلاب فرهنگی کند، ما چرا نتوانیم؟!

    قباد یاری را که یادتان هست؟ همان جوان فرزانه‌ی روستای تاج‌آباد پایین را می‌گویم … جوانی که حالا دست به یک انقلاب فرهنگی زده و توانسته جامعه‌ی تاج‌آبادی‌ها را چنان اهل مطالعه گرداند که نه‌تنها کتابخانه‌ی پررونقی را بیافرینند، بلکه شمار کتاب‌هایش را از 500 جلد کتاب به بیش از 3 هزار جلد در طول 2 سال افزایش دهند. به نحوی که حالا اغلب دختران روستا می‌خواهند ادامه تحصیل دهند!
    درود بر همت بلند قباد و قبادهای بی نام و نشان این سرزمین.

    راستی! وقتی قباد می‌تواند یکه و تنها اینگونه معجزه بیافریند و انقلابی فرهنگی در جامعه‌ی خویش کلید زند، چرا من و تو نتوانیم برای طبیعت و محیط زیست خود اینگونه افتخار آفریده و شادمانی‌ها را دوبرابر سازیم؟

28 فکر می‌کنند “وقتی قباد می‌تواند انقلاب فرهنگی کند، ما چرا نتوانیم؟!

  1. نیما

    سلام
    خوشحالم که در این سالی که گذشت با شما و وبلاگهای وزین محمد درویش آشنا شدم .
    امید که در سالی که پیش رو داریم محمد درویش رو پرکارتر و سر زنده تر از امروز ببینم و.
    پاینده باشی و همیشه به کام
    پیشاپیش سال 89 رو بهتون تبریک میگم

  2. متین

    عید همه ساکنین دلنوشته ها مبارک.
    آقای درویش امیدوارم بهار زیبایی داشته باشید و سبز باشید همچون بهار

  3. محمد درویش نویسنده

    چه “عیدمبارکی” دلچسبی بود متین جان.
    زنده باشی … و در تمام روزهای 89، نوشخند زندگی همراهت باد …

  4. هومان خاکپور

    موافقم محمدجان … متاسفانه در همین هفته منابع طبیعی هم شاهد بودیم که کمافی السابق اهالی روستاهایمان که جامعه هدف ما هستند کمتر دیده می شوند؛ در صورتیکه در یک برنامه ای که در جمع دانش آموزان مدرسه ای در یکی از روستاهای جنگلی بودم به وضوح کم هزینه بودن توجه بیشتر به این قشر را مشاهده کردم.

  5. قباد

    سلام
    ممنون از آقای محمد درویش و بقیه‌ی دوستانی که ابراز لطف کردند. امیدوارم با حمایت شما و باقی دوستانی که تا کنون کمک کرده‌اند بتوانم کار را به نطقه‌ی مناسبی برسان.
    سال نو بر شما مبارک

  6. قباد

    سلام
    ممنون از آقای محمد درویش و بقیه‌ی دوستانی که ابراز لطف کردند. امیدوارم با حمایت شما و باقی دوستانی که تا کنون کمک کرده‌اند بتوانم کار را ادامه دهم و به نتیجه مطلوب برسانم.
    سال نو بر شما مبارک

    پاسخ:

    دست مریزاد قباد جان.
    سال پربارتری برایت آرزو دارم.

  7. اشکار

    آقای قباد خوشحام از کار شما
    اگر بتوانم امسال چند کتاب درباره محیط زیست برای شما می فرستم
    چه کنم بی نوا همین دارد!
    حفظ محیط زیست روستایی و شهری ندارد وقتی دانش مردم در هر جا درباره لزوم حفظ جایی که زندگی می کند بالا برود نتایجش بخوبی قابل تصور است

  8. محمد درویش نویسنده

    آفرین به اشکار و سروی و پروانه عزیز که می کوشند تا ظرفیت کتابخانه تاج آباد پایین، بالا و بالاتر رود.
    درود …

  9. عبداللطیف عبادی

    الان به مناسبت تعطیلات دو هفته ای نوروزی عالم اینترنت و بخصوص وبلاگستان به شدت خلوت است و همه مشغول دید و بازدیدها و گردش ها هستند . تعطیلات که تمام بشود قباد و روستایش و کارهایش و البته وبلاگش را باید به نحو شایسته ای به سایر دوستان معرفی کنیم. قدم اول را محمد درویش برداشته است و بعد هم نوبت همهء ماست .
    تاج اباد باید جای قشنگی باشد .

  10. محمد درویش نویسنده

    ممنون لطیف جان … هر جا که مردمان دریادل و نیکوخصالی داشته باشد، بی شک “بهشت” همانجاست و تاج آباد حتمن که باید جای زیبایی باشد.

  11. مهدی

    ای کاش مسولان قدیمی تر از قباد یاری این کار را انجام می دادند تا الان افرادی روشن فکر بیشتری درداخل روستا داشتیم وبه بعضی افراد مادی پرست می فهماندیم که آدمی چیز فراتر از یک حیوان یا یک جاندار است که فقط به دنبال ادامه حیات برود آدمی باید بتواند معنای یک دقیقه فکر کردن را بفهمد به به دنبال کسب علم برود .من نمی خواهم ای کار فرهنگی را دست کم بگیرم از آقای یاری و تمام افرادی که به کتاب خانه ی تاج آباد(زانیار:دانا) کمک کرده اند کمال تشکر را دارم و دوست دارم این کار فرهنگی رارئز به روز گسترش دهند

  12. محمد درویش نویسنده

    درود بر آقا مهدی عزیز …
    اگر ما چنین مسئولین و چنان فرهنگ و اشتیاقی داشتیم که الان نه کار قباد چنین جلوه می کرد و نه باید هزینه سرانه فرهنگ در ایران، 2 درصد هزینه خرید چای و کشیدن سیگار می شد!
    زنده باشی برادر جوان من.

  13. مهدی عطایی

    خدا به تمام دوستانی که قدمی برای این آب و خاک بر میدارن صبر و جزای خیر بده و آرزو میکنم تو کارشون موفق باشن همین طور دوست عزیزم آقای قباد یاری

  14. شقایق

    دست مریزاد به آقای یاری نازنین
    ایران عزیزمان شایسته چنین جوانانی است

  15. رضا محمدی

    سلام خوشحالم که با دوستانی هم چون شما آشنا شدم که نه با حرف بلکه باسعی وتلاش درجهت اعتلای وطن قدم های ارزشمندی برمیدارند

  16. علی سهامی

    سلام من خوش بختم که در روستای تاج اباد زندگی میکنم و خیلی به هم وطنانم افتخار میکنم
    نورزتان پیروز هرروزتان نوروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *