وقتي محمدي زاده از آتش شعله اي در گلستان خبر مي‌دهد!

روز شنبه – ششم آذرماه – سرانجام يكي از نمايندگان گلستان – عبدالله رستگار، نمايند گنبد كاووس – يقه‌ي آقاي محمدي‌زاده را كه در صحن بهارستان حضور داشتند، گرفتند و به استناد اصل 50 قانون اساسي از وي دلايل تداوم آتش سوزي در گلستان را جويا شدند.
محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس هم در پاسخ گفت: آقای محمدی زاده، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیام دادند که آتش سوزی جنگل های گلستان 3-4 روز پیش به صورت کامل مهار شده، اما از دیشب شعله‌ای شروع و آن هم تحت کنترل است!
خلاصه اين كه بعد از آن كه معني آتش سوزي سطحي را از جناب رسول حسام شنيده و درك كرديم! حالا نوبت به آتش سوزي از نوع “شعله‌اي” بود كه آن را هم بايد به خزانه‌ي ادبيات محيط زيستي خود بيافزاييم! نيافزاييم؟ فقط مانده ام اين آتش سوزي هاي اندك و شعله اي و سطحي را چرا نمي توانيم مهار كنيم؟! و چرا به خاطرش همان شب مي رويم تا در جلسه ستاد بحران در استانداري گلستان شركت كنيم؟
خواستم بگويم: وقتي نمايندگان مجلس را اينگونه سركار مي‌گذارند و نشاني اشتباه مي‌دهند، بايد حدس زد كه جواب شهروندان بي پست و مقام را چگونه مي‌دهند! نمي‌دهند؟

توضيح اين كه ديروز دوباره براي مهار آتش در پارك ملّي گلستان، يك فروند چرخبال لطف كرده و طي طريق فرمودند و آبي را فروپاشيدند!
منتها همزمان از جنگل‌هاي جعفرآباد گرگان هم خبر مي‌رسد كه شعله‌هاي آتش در حال زبانه كشيدن است!

16 فکر می‌کنند “وقتي محمدي زاده از آتش شعله اي در گلستان خبر مي‌دهد!

  1. محمد سوزنچی

    من تازه تونستم فایل گفتگوی داغ سبزتون در مورد –واقعیتی ناگفته از آتش سوزی در جنگلهای گلستان– را گوش کنم واقعا دستمریزاد مهندس جون من تا آخرش هستم.
    دوست دارم به این لینک سری بزنی ببینی که چگونه ما در حال تشویش اذهان عمومی هستیم.
    http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30076226

  2. مسعود

    با یکان یکان کلماتتان ابراز همدردی می کنم ،
    حکم کسی را دارم که عزیزی جلوی چشمش جان می دهد و جز مویه کاری نتواند که بکند … .

  3. اشکار

    وقتی جناب محمدی زاده والی ایالت خراسان بودند چه می کردند ؟ کاری می کردند کارستان

  4. محمد درویش نویسنده

    به امیر سررشته داری:
    پس بگو چرا بحران ها داره زياد . گاف ها فراوان مي شه!
    نگو دايي جان سبز ما وظايف راهبردي شان را فراموش كرده بودند!

  5. محمد درویش نویسنده

    درود بر استاد عزيز، حسين آخاني:
    يادداشت صريح و علمي شما را خواندم و به همه دوستان توصيه مي كنم كه آن را بخوانند.
    سرفراز باشيد.

  6. miri

    الان از قول دکتر سلاجقه خواندم،۲۰ فقره آتش سوزی در جنگل گلستان بوده،و با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی باید منتظر آتش سوزی های جدیدتر باشیم. ایشان فرمودند میتوان از رادار یا ماهواره در جهت شناسائی نقاط آتش سوزی استفاده کرد ولی‌ این امکان تا حدودی در کشور وجود دارد. و گفتند در دنیا برای هر ۳ هزار هکتار جنگل یک محافظ ، و در ایران برای هر ۷۰۰ هزار هکتار یک محافظ وجود دارد. پس از حالا آقای درویش خودتان را آماده خبر های بد بکنید.بنا‌ بر این اگر آقای محمدی زده واژه “شعله ای” را بکار برده، تعجب نکنید ! بالاخره ایشان که لولوی سر خرمن نیست، باید نشان دهد کنترل اوضاع در دست است. در صورتی که میداند با این امکانات کم و به قول روزنامه همشهری محافظ جنگل بدون اسلحه، “شعله‌ای ” که سهل است، فقط به زبان آوردن کلمه “آتش” باعث آتش سوزی جنگل می‌‌شود.

  7. هومان خاکپور

    رسم بر این است که برای گزارش دادن بر تعداد حریق ها می افزایند و از سطح آن ها کم می کنند تا نشانه هایی باشد از سرعت عمل و توانمندی دستگاه های متولی در مهار و اطفای حریق ها

  8. محمد درویش نویسنده

    به میری:
    متاسفانه شرق گلستان در طول دو ماه گذشته در وضعیت خشکسالی بسیار شدید بوده است …

  9. اکبر

    سلام خسته نباشید گواینکه حضرات گوششان بدهکار نیست وگویا ماموریتشان همین است لیکن اصل ماجرافقر مدیریت وفقر علمی است.برگردید به گذشته وتفاوت مدیریت های غیراسلامی رابامدیریت های اسلامی مقایسه کنید .غارتگران رامیشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.