مديريت خشكسالي يا خشكسالي مديريتي؟ مسأله اين است!

     چندي پيش، يعني دقيقاً در بيست و دومين روز از مرداد ماه 1387، وقتي پاي سخنراني عباس كشاورز، معاون بازنشسته وزير كشاورزي در هم‌انديشي تخصصي خشكسالي و پيامدهاي آن نشسته بودم، از شنيدن اين خبر كه حدود 11 ميليون تن يا 47 درصد   TDNعلوفه‌ي مورد نياز دام كشور در سال جاري به دليل خشكسالي كاهش يافته است، حيرت نكردم. مهندس كشاورز در همان نشست اعلام كرد: ما چاره‌اي نداريم جز آن كه – دست كم – يك تا دو ميليون تن علوفه در سال جاري وارد كنيم (موضوعي كه نگهدار اسكندري، عالي‌ترين مقام مسئول در حوزه‌ي مديريت مراتع كشور نيز در همين نشست تخصصي بر آن صحه نهاد). از همين رو، وقتي امروز مصاحبه‌ي محمّد حسين انصاري‌فرد، مديركل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي را خواندم كه در آن از واردات علوفه و جو به منظور شكستن قيمت‌ها سخن گفته و مژده داده بود كه دولت مي‌خواهد قيمت علوفه را از كيلويي 500 تومان به 290 تومان كاهش دهد، باز هم حيرت نكردم.
امّا شما بگوييد: چگونه با چنين شرايطي مي‌توان از كنار اين خبر به راحتي گذشت و چشم بر روي صف كاميون‌هايي كه علوفه‌ي ايراني را به مقصد كشورهاي عربي آن سوي خليج فارس اهدا مي‌كنند، بست؟! آيا اينگونه مي‌خواهيم تراز صادرات غيرنفتي خود را افزايش دهيم؟!

كداميك را باور كنيم؟! اين صف خروج علوفه از كشور را يا  خبر واردات علوفه به كشور را؟!

     مي‌گويند: در جهان امروز ديگر نمي‌توان از «هماهنگي» به عنوان يكي از وظايف «مديريت» نام برد؛ چرا كه در حقيقت، «هماهنگي» امروز، يعني: «مديريت».
و آنچه كه در صحنه‌ي صادرات و واردات حيرت‌انگيز علوفه به كشور رخ داده است، شاهدي گويا در تشريح اين مدعاست كه آنچه كشور را بيش از خشكسالي اقليمي در تنگنا و فشار قرار داده است، «خشكسالي مديريتي» است!
همين.

4 فکر می‌کنند “مديريت خشكسالي يا خشكسالي مديريتي؟ مسأله اين است!

  1. زهراتقی زاده

    در زیر ادرس سایت و آگهی درخواست همکاری آقای هرمز امامی برای کمک به ساخت مجموعه کوروش بزرگ را برایتان ارسال می کنم. امیدوارم بتوانید به ما در ساخت این مجموعه بینظیر فرهنگی کمک کنید. آقای امامی مرد هنرمندی است که با تمام توان و خلاقیت بی مانندش برای احیاء بخشی از تاریخ و فرهنگ سرزمینمان تلاش می کند. من و همسرم برای کمک به ایشان در فراهم کردن بودجه لازم برای ساخت فیلم تلاش می کنیم. خواهش می کنم اگر مایل هستید سری به سایت ساخت مجموعه بزنید و ما را از رهنمود های گرانقدرتان بی نصیب نگذارید.

    با تشکر و احترام فراوان
    زهرا تقی زاده

    http://www.cyrusdoc.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.