تارنمای مهار بیابان زایی ؛ کاندیدای دریافت جایزه اجلاس جهانی رسانه‌ها

لطفاً از مهار بیابان زایی حمایت کنید

از هیجدهم بهمن 1391 (ششم فوریه 2013) در جریان فراخوان نهمین دوره مسابقات بین‌المللی انتخاب بهترین فعالان آن لاین جهان، متجاوز از 5584 وبلاگ، پروژه، وبسایت و شخصیت حقیقی توسط مردم سراسر دنیا در یک دوره زمانی یک ماهه انتخاب شدند. آنگاه هیأت داوران این رقابت بین‌المللی، 26 روز فرصت داشتند تا از بین کاندیداها، سرانجام 364 نامزد را در 14 زبان و 34 رشته گوناگون انتخاب کرده و به مرحله نهایی هدایت کنند. در واپسین مرحله، فینالیست‌ها مجدداً در معرض قضاوت عمومی قرار می‌گیرند و تا 17 اردیبهشت‌ماه (هفتم ماه می) فرصت دارند تا رأی طرفداران خویش را جلب کنند؛ رقابتی که از چهاردهمین روز فروردین (سوم آوریل) رسماً آغاز شده است و تا این لحظه که 9 روز از شروع مرحله نهایی می‌گذرد، مجموعاً 32796 رأی به نفع نامزدها به ثبت رسیده است.

     خوشبختانه، تارنمای مهار بیابان‌زایی که اتفاقاً از دوازدهم فروردین ماه 1392، نهمین سال فعالیت خود را آغاز کرده است، توانسته یکی از 364 نامزدی باشد که مورد توجه هیأت پانزده نفره داوران قرار گرفته و به مرحله نهایی نهمین دوره این مسابقات راه پیدا کند. اینک مهار بیابان‌زایی به همراه سیزده تارنمای دیگر کاندیدای یکی از موضوعات اصلی، یعنی: جایزه اجلاس جهانی رسانه‌ها است؛ اجلاسی که قرار است بین روزهای بیست و هفتم تا بیست و نهم خرداد ماه سال جاری با عنوان: « آینده رشد در اقتصاد، ارزش‌ها و رسانه‌ها» در شهر بن جمهوری فدرال آلمان برگزار شود.

    رقبای مهار بیابان‌زایی از کشورهای اسپانیا، روسیه، فرانسه، پرتغال، بنگلادش، چین، اوکرائین، عربستان سعودی، ترکیه، انگلستان، اندونزی، آلمان و هند هستند و همان طور که ملاحظه می‌کنید، طیف بالقوه‌ی مخاطبانی که می‌توانند به مهار بیابان‌زایی رأی دهند، یعنی فارسی‌زبان‌ها؛ به مراتب شمارشان از اغلب کشورها و زبان‌های شرکت کننده در این رقابت کمتر است. با این وجود، خبر خوب این است که هم‌اکنون، مهار بیابان‌زایی با کسب 9 درصد مجموع آرا، در رتبه‌ی چهارم، پس از اسپانیا، روسیه و فرانسه قرار گرفته است؛ آن هم در شرایطی که هنوز اغلب مخاطبان این تارنما در داخل کشور چون نگارنده از ماجرا خبردار نبودند و برای کسب موفقیت آن عملاً تلاشی نکرده‌اند!

    چنین است که بنا به درخواست شمار قابل توجهی از دوستان عزیز و بزرگوارم که این موضوع را به من خبر دادند، تصمیم گرفتم تا ضمن اطلاع رسانی آن، شرایطی فراهم آورم که موقعیت تنها تارنمای ایرانی کاندید در این رشته، بهبود یابد.

    پس با مراجعه به این صفحه، در مسابقه شرکت کرده و از مهار بیابان‌زایی حمایت کنید، همانگونه که در سال 2009 چنین کردید و در آن سال هم این تارنما را به مقام سومین وبلاگ محبوب محیط زیستی جهان نایل آوردید.

    گفتنی آن که مطابق مقررات این رقابت جهانی، هر فرد در هر 24 ساعت، می‌تواند انحصاراً در یک رشته و یک زبان به کاندیدای مورد علاقه خود رأی دهد. بنابراین هر یک از شما در طول 25 روز آینده تا پایان مهلت شرکت در مسابقه، می‌توانید 25 بار به مهار بیابان‌زایی رأی داده و بدین ترتیب بر شانس برنده شدنش بیافزایید.

    منتظر چه هستید؟ لطفاً رأی داده و از دوستان خود هم بخواهید که چنین کنند.

    سپاسگزارم.

    پی نوشت:

    ضمن قدردانی مجدد از همه‌ی خوانندگان عزیز مهار بیابان‌زایی که طی 48 ساعت گذشته، توانسته اند سهم آرای مهار بیابان‌زایی را از 9 به 18 درصد افزایش داده و رتبه این تارنما را هم یک پله ارتقا دهند؛ از آنجا که همچنان ایمیل‌ها و پیامک‌های فراوانی به دستم می‌رسد که خواستار شرح تصویری مراحل رأی دادن در این مسابقه بین‌المللی هستند، بر آن شدم تا این مراحل چهارگانه را در این نشانی به نمایش نهم. موفق باشید.

85 فکر می‌کنند “تارنمای مهار بیابان زایی ؛ کاندیدای دریافت جایزه اجلاس جهانی رسانه‌ها

  1. توفان

    درود جناب درویش! گاه در گذشته،به واسطه فعالیت های پیشه خود از نوشته هایتان بهره برده ام. سپاس از نگرانی نیکتان در باب این خاک و آب!یکی از باران از کاندیداتوری شما در این رقابت خبر داده، ان را ادی دین ملی( هر جند بسیار کوچک) و وظیفه دانسته و از ژرفای درون به ان پیوستم. شادی افرین بود دیدن رقابت شانه به شانه تان در پیش قراولی! پیروز باشید

  2. زهرا خانعلی زاده

    درود بر استاد گرانقدر جناب آقای درویش عزیز و سپاس برای همه تلاش تون برای به ثمر رسیدن این اهداف پاک .
    سربلند و موفق باشید مثل هیشه

  3. خدابخشی

    نهضت در آبنمانیوز نیز ادامه دارد، امیدواریم اول شوید.
    در این خشکسالی مدیریت و بی توجهی به محیط زیست ایران رای دادن به مهار بیایان زایی در رقابتی نابرابر می تواند توجه جهانیان را بار دیگر به محیط زیست ایران جلب نماید باشد که راهی باشد برای عزم ملی در نجات محیط زیست ،پس مسئولانه و مجدانه طبق دستورالعملی که در لینک نوشته شده عمل می نماییم و هر روز به سایت مهار بیایان زایی رای می دهیم – موفقیت این سایت در عرصه ای بین المللی موفقیت دوستداران محیط زیست ایران است

  4. محمد درویش نویسنده

    درود بر جناب خدابخشی عزیز و ممنون از فضایی که به این خاطر در آبنمانیوز در اختیار مهار بیابان زایی قرار داده اید. نکته ی بسیار مهمیرا یادآور شدید، اینکه موفقیت یک تارنمای محیط زیستی از ایران در یک رقابت بین المللی، می تواند توجه جهانی به فعالیت فعالان محیط زیست در ایران را بیش از پیش جلب کند.
    زنده باشید.

  5. صادق صادقی

    آرزوی موفقیت برای شما.کاش یکی هم به فرهنگ پاکیزه نگهداشتن محیط زیست و طبیعت همت گمارد که از این لحاظ بسیار اوضاع اسفباری داریم .

  6. جواد دادوند

    جناب درویش،هدف مقدس شمابسیارارزشی ودرعین حال قابل ستایش است.ولی درحفظ زیست پیرامون ایران یک مسئله فراموش شده است.وآن اینکه مدیریتی هوشمند دراین امرمهم دیده نمی شود.شماببینید وقتی چند سانتی متردریاچه ارومیه بالامی آید آنهم دراثرکمی بارش،رییس محیط زیست خبرمیدهد مشکل دریاچه ارومیه روبه حل شدن است وهمچنین زاینده رود آبهای مغذی اش راچندروز بازمیکنند وبعدمیبندند تا امیدواری ها رابیشترکنند./درحالی که دریک پروسه زمانی این دو زیست بوم آبی درمان پذیرند.

  7. محمد درویش نویسنده

    درود بر شما جناب دادوند عزیز …
    سپاس از لطف و توجه تان.
    سخن تان منطقی است و به نظر من هم مشکلات و بحران های فراروی منابع آب کشور بیشتر از آن که ریشه در قهر آسمان داشته باشد، ریشه در قهر دانایی در سبد مدیریتی کشور دارد.

  8. دانش

    محمد جان تبریک, من قصد داشتم تا اول نشویم کامنت نگذارم ولی امروز دیدم که با 31%, مساوی با رتبه ی اول شده ایم. دلم نیامد کامنت نگذارم, چون مطمئن هستم که با اختلاف زیادی آنها را خواهیم برد, آخه در مقابل خارجی ها, علاوه بر دفاع جانانه از وبسایت نمونه مان, از یک اصل دیگر هم یعنی “رو کم کنی”! بهره میبریم که مختص ما ایرانیان است.

    محمد جان از اینکه خودم را هم, سهیم در این رای گیری به نفع “مهار بیابان زایی” میدانم,‌ جسارت به خرج داده و خودم را هم شریک در رتبه ی اول شما کردم که امیدوارم مرا ببخشید.

  9. محمد درویش نویسنده

    درود بر دانش مهربان و عزیز …
    هموطن بزرگواری که به رغم فاصله ی فراوانی که از نظر جغرافیایی با هم داریم، او را به خویش و اندیشه هایم بسیار نزدیک می بینم و از این که اینگونه خود را در موفقیت مهار بیابان زایی شریک می داند، به خود می بالم.
    به امید روزهایی بهتر برای طبیعت ایران و همه ی ایرانیانی که قدر زیستن در این طبیعت را می دانند.

  10. bahar

    من نیز بر حسب وظیفه تا آنجا که توانستم اطلاع رسانی نمودم.موفقیت شما آرزوی قلبی همه است.پیروز و سربلند باشید.

  11. محمد درویش نویسنده

    بی شک وظیفه ای در کار نبوده و نیست. آنچه که شما دوستان انجام می دهید، بی شک لطف و شوری است که فروزنده ناهید و خورشید و مهر است …
    درود …

  12. فیروزی

    استاد این مطلب رو بزارید در سطح مطالبتون !
    خیلی ها یادشون می افته که می تونند دوباره رای بدهند و به دوستانی هم که رای ندادند سفارش کنند که رای بدهند.

  13. عباس ( Mard-e Barani)

    درویش عزیز و گرامی یاری خداوند بزرگ ، پشتکار و فعالیت بی وقفه جنابعالی و حمایت هموطنان عزیز ازراهی را که بدرستی انتخاب کرده اید افتخاری دیگر در عرصه جهانی نصیب شما و دیگر طبیعت دوستان کرد. این پیروزی بر شما وهمه حامیان مبارک باشد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.