بهترین هدیه برای کودکان: هیزم شکنی که جنگلبان شد!

روی جلد کتاب

    همیشه گفته‌ام که یکی از مؤثرترین و در عین حال ساده‌ترین و کم‌خرج‌ترین روش‌هایی که می‌تواند به بهبود وضعیت محیط زیست در هر کشوری بیانجامد، آن است که آموزش جذاب و هدفمند گرایه‌های محیط زیستی را به مقاطع دبستان و پیش دبستانی گسترش دهیم. تجربه موفقیت آمیز سه ساله دبستانفرزندم در تهران – فرهنگ سعادت – گواه همین واقعیت است که امیدوارم روزی در سطح همه‌ی دبستان‌های همه‌شهرهای ایران تعمیم یابد.

    در این میان، یکی دیگر از ابزارهای مفید، تشویق نویسندگان توانا به آفرینش آثاری با مضامین محیط زیستی برای کودکان و نوجوانان است. یادم هست، چندی پیش چند داستان کوتاه از خانم مه لقا کاشفی – از اعضای جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست – را مطالعه کردم؛ داستان‌هایی به غایت اثرگذار و جذاب که دربردارنده‌ی محتوایی غنی از مضامین و پیام‌های محیط زیستی هم بود؛ اما متأسفانه کمتر ناشری هنوز به خود این جرأت را می‌دهد تا با حمایت از انتشار چنین آثاری، برگی زرین از آینده سبز وطن را به نام خود جاودانه سازد.

    امروز اما می‌خواهم، کتابی با عنوان “هیزم شکنی که جنگلبان شد” را معرفی کنم که به قلم سرکار خانم آزیتا پایگانی صومعه سرایی به رشته تحریر درآمده و به همت انتشارات بعثت در تابستان 1391 و در شمارگان 2 هزار نسخه منتشر شده است. این داستان کوتاه و مصور 12 صفحه‌ای که به قیمت فقط یک هزارتومان هم‌اینک در دسترس همه‌ی ایرانیان است، قصه‌ی هیزم‌شکن نادان و منفعت‌طلبی را روایت می‌کند که به دلیل ماجرایی عبرت‌آموز که برایش پیش آمد، تصمیم می‌گیرد به جای آن که شکارچی درختان باشد، حافظ جان آنها شده و جنگلبان گردد.

    امیدوارم یک روز هم فرزندان این دیار، قصه‌ی شکارچیانی را بخوانند مانند اسکندر فیروز بزرگ که اسلحه را کنار گذاشتند و به شکاربان تبدیل شدند.

پشت جلد کتاب

    پس تا زمانی که کتاب “شکارچی‌ای که شکاربان شد” را برایتان معرفی کنم، از شما هموطنان عزیزم می‌خواهم تا با خرید قصه‌ی این هیزم‌شکن ِ نادم که جنگلبان شد، از انتشار چنین آثاری در جامعه حمایت کرده و مشوقی باشید برای نویسندگانی چون مه لقا کاشفی‌ها و آزیتا پایگانی‌ها.

    شماره تلفن برای سفارش و خرید این کتاب: 88574412 و 09126592292

 

21 فکر می‌کنند “بهترین هدیه برای کودکان: هیزم شکنی که جنگلبان شد!

  1. مسعود

    به امید روزی که دغدغه های زیست محیطی را مانند آداب اولیه به کودکانمان بیاموزیم …

    گزارش قانون را هم خواندم ، کادر و اعضای مدرسه موفق تر باشند .

  2. ماندانا

    با سلام وتشکر از اطلاع رسانی شما
    امیدوارم که این کتاب و کتابهایی مانند آن جز پر فروش ترین کتابهای کودکان قرار بگیرند والبته بهتره دعا کنیم ای کاش افرادی که مطالعه دارند وفهمیده هستند وراه حل درست مشکلات را می دانند مدیریت قسمتهای مهم جامعه را به عهده بگیرند

  3. محمد درویش نویسنده

    درود بر نیما، ماندانا و مسعود عزیز …
    دقت کنید که کتابی که فقط هزار تومان قیمت دارد، در تیراژ فقط دو هزار نسخه منتشر شده است!! آن هم در کشوری که دارای جوان ترین مردم جهان است و علی القاعده باید مخاطب هدف آن بسیار گسترده باشد.
    چه سندی از این گویاتر که نشان می دهد ایرانیان با مطالعه، به ویژه در حوزه محیط زیست قهر کرده اند؟!

  4. محبوبه حدادیان

    سلام استاد بزرگوار
    به عقیده من، همیشه کتاب بهترین هدیه است و اصولا هدیه ای که برای عزیزان انتخاب می کنم کتاب است. چه چیزی بهتر از این که هدیه های ما جنبه آموزشی هم داشته باشد. به امید خدا حتما از این کتاب حمایت می کنیم.

  5. محمدی بیدهندی

    ممنون از این مطلب شادی بخش آری به امید روزی که بتوانیم پشتوانه های مطمئنی برای محیط زیست انجمن های حامی محیط زیست فعالان این موضوع و تمامی دلسوزان این حوزه باشیم.به امید روزی که آموزش محیط زیست در مدارس ما تثبیت شود.ما می توانیم یعنی باید بتوانیم مام وطن را از این آشفته بازار نجات دهیم.ایران به قطره های تفکر و حرکت ما نیاز دارد.

  6. هومان خاکپور

    در تارنمای انجمن تسنیم نیز به آن پرداخته شد. دست مریزادی جانانه به خانم های عزیز و گرامی نویسنده آزیتا پایگانی صومعه سرایی و مه لقا کاشفی‌ …

  7. نيما

    درويش عزيزم
    كلا ما ايراني ها با خيلي چيزهاي الهام بخش قهر كرده ايم
    چنان در مسير قهقرايي ( اگر درست نوشته باشم )
    قرار گرفته ايم كه به شدت نگران كننده است
    نسل جديد هم كه اوضاعش بدتر از چيزي دارد مي شود كه ما بوده ايم
    شايد اينجا گفتنش درست نباشد
    ولي در يكي ازر سايت هاي معروف كه در مورد خودرو مطلب مي نويسد
    در قسمت نظرات مربوط به يكي از مطالبش كه در مورد يك گاراژ در يك ياز كشورهاي اروپايي بوده كه صاحب گاراژ بالغ بر ده ها خودرو سوپر اسپورت را بلا استفاده گذاشته و فقط به خاطر اينكه نيم داند با اين پول بادآورده و هنگفتش چه كند ده ها ميليون دلار را بلا استفاده باقي گذاشته
    در آنجا در قسمت نظرات نوشتم كه چه كارهاي عامل المنفعه ايي كه با قسمتي از اين ثروت در حال خاك خوردن نمي شد كه كرد
    نمي داني چه بازخورد تلخي داشت
    گويي صد ها فحش را نثار خوانندگان مطلب كردم
    به شكلي كه سايت بعضي از نظرات را سانسور كرد
    واقعا نااميد از جو حاكم بر ذهنيت مردم هستم
    آدرس مطلب هم موجوده اگر واقعال مي خواين ببينين مردم ما چقدر در بحران ذهني عجيبي هستن
    آدرس رو به شما معرفي كنم

  8. محمدی بیدهندی

    جناب مهندس یک فکری چند وقت است که ذهن مرا مشغول کرده خواستم از شما مشورت بگیرم . نظر به کارهای بزرگ و جاودان استاد اسکندر فیروز و قدردانی از آن بزرگ مرد طبیعت ایران می خواهیم مراسم بزرگداشتی برای ایشان برپا کنیم . لطف می کنید اگر نظر ارزشمند خود را در این مورد به من ایمیل بزنید یا برایم کامنت بگذارید.واقعا ممنون می شم.این کامنتم درصورت امکان در وبلاگتون نزارید.ممنون

  9. امیر

    سلام دوستان
    کاش سازمانهای مرتبط با منابع طبیعی، اینگونه کتابها را در قالب کارهای ترویجی در اختیار مردم مناطق مختلف بویژه روستائیان قرار میداد…اگرچه برخی تنها جنبه داستانی اینگونه کتابها را بخاطر سپرده و متاسفانه در عمل جور دیگری رفتار میکنند. اما چاپ این کتابها به همراه همایش و سخنرانی برای روستائیان و کسانی که بگونه ای بیشتر با طبیعت برخورد دارند، به نظر من بسیار مفید خواهد بود.
    دشتهایی چه فراخ، کوههایی چه بلند، درگلستانه چه بوی علفی می آید…

  10. حسن برنو

    … آه كه چقدر داستان پر احساسي بود.باز هم با شكارچي ها درافتاديد؟هيچ شكارچي عاقلي شكاربان نمي شود.مگر اينكه پير و كفتار شود و نتواند شكار كند در اينصورت ممكن است در لباس شكاربان باشد تا از اين طريق بتواند به مقوله منطقي و مردانه شكار بپردازد… شكارچي احساساتي نيست،منطقي است.بنابراين با اين مزخرفات دخترانه خر نميشود. خدا همه شما نازنازي ها را هدايت كند و شفاي عاجل دهد.انشااله.

  11. مریم

    آقای مهندس درویش سلام
    تمام دغدغه هایم را در دل نوشته هایتان میخوانم اینهمه بی توجهی به محیط زندگیمان از دغدغه های من است ولی فکر میکنم باید تغییر تفکر در مورد محیط زیست را از مهد کودک ها و با امثال این کتاب ها آغاز کنیم دختر 11 ساله ام درس بازیافت کتاب علومش را بصورت عملی در مدرسه اجرا میکند با جدا سازی زباله ها و استفاده از کرم زباله خوار برای بازیافت زباله تر .به نظر من این کار با هزینه ای ناچیز علاوه بر کاهش میزان زباله ذهن بچه ها را درگیر حفاظت از محیط زیست میکند اگر این طرح معرفی و در تمام مدارس اجرا شود شاید بتوانیم به آینده محیط زیستمان کمی امیدوار شویم…

  12. saeedseery

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    با تشکر از سایت وزین و بسیار مفید شما. امیدواریم که همیشه موفق باشید. مفتخر هستیم که شما را به مطالعه سایت وت پارس ، متفاوت ترین سایت ایران در زمینه حیوانات و محیط زیست دعوت نماییم.امیدواریم که از سایت ما بازدید نمایید و همچنین امیدواریم که سایت ما نظر شما را جلب نماید.سعی کرده ایم که با مطالب باکیفیت و متفاوت و آپدیت بودن سایتی متفاوت در زمینه حیوانات و علوم درمان آنها خلق کنیم که امیدواریم مفید واقع شویم.در صورت رضایت و تمایل به تبادل لینک کافیست که به ما اطلاع دهید تا در اسرع وقت اقدام به تبادل نماییم. روزی خوش برای شما آرزومندیم.
    http://www.vetpars.com

  13. نادر

    استاد چرا صفحه كامنت گذاران مهار بيابان زدايي چند روز است كه باز نميشود.

  14. نادر جباري

    جناب حسن خان برنو،حيف كه تازه تصميم گرفتم ادبيات در سخن گفتن را در اين وبلاگ رعايت كنم.اولا كفتار خودتي.با اين سخن گفتنت آبروي هرچه شكارچي هست را برده اي.من هم شكارچي ام.جامعه شكارچيان به امثال تويي نياز ندارند.شكار ،چهارچوبي دارد كه با اين منطق قرون وسطائيت،معلوم است كه شما از آن بي بهره ايد.لطفا مرحمت فرموده از طرف جامعه شكارچيان سخن نگوييد.

  15. وحید

    حسن برنو، تو شکار چی نیستی چون کفتار رو نمیشناسی حیوانی که شبها وتنها به شکار میره رو حتی ندیدی ودر مورد برنو وقداستش که از نبردهای دشتستان وتبریز و در آخر دست کسی بی لیاقت بیفته ما به این میگیم منطق آخر شر بودن عظمتی که الان خواروذلیل میشه فریاد ونهیب برنو برای آزادگی که در دست شماها تبدیل به زوزه شده تاریخ زبان گویای برنو ست بی آبروش نکن

  16. دانش

    آقای درویش عزیز, کار بسیار جالب و مفیدی در حوزه ی محیط زیست انجام داده اید. من به سهم خودم با دادن مشخصات کتاب, از پسرم که عازم ایران هست, خواسته ام تعداد زیادی از این کتاب را بخرد و به دوست و آشنایان و یا فامیهایی که به آنها سر میزند و بچه دارند, عیدی بدهد. و چند تایی هم به کانادا بیاورد تا همین کار را هم در مورد دوست و آشنایان اینجا انجام دهیم. امید است که آنرا به چاپهای بعدی برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *