ماجرای قطع درختان کهنسال ، به دادگاه ویژه روحانیت رسید!

یکشنبه‌ی گذشته به همراه آقایان دکتر محمّد خسروشاهی، دکتر احمد رحمانی، دکتر محمد متینی‌زاده و مهندس مصطفی خوشنویس در دادگاه ویژه روحانیت تهران حاضر شدیم! باید اعتراف کنم که هیچ یک از ما شاید تا همین یک ماه پیش هم گمان نمی‌کرد که ممکن است روزی گذرش به دادگاه و محاکم قضایی، آن هم از نوع ویژه‌ی روحانیتی‌اش بیاقتد که افتاد!! به هر حال، ما 5 نفر به نمایندگی از 12 نفری که بر علیه جرم آشکار اداره اوقاف گیلان، دادخواستی را خطاب به دادستان کل استان گیلان تنظیم و ارایه داده بودند، در شعبه‌ی ششم دادگاه حاضر شدیم تا پاره‌ای از توضیحات تکمیلی و مدارک مربوط به قطع درختان کهنسال گیلان را تسلیم حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی، قاضی شعبه‌ی ششم دادگاه ویژه‌ی روحانیت ارایه دهیم.به نوبه‌ی خویش از پیگیری جدی موضوع توسط دادستان کل کشور (آیت‌الله دری نجف‌آبادی)، دادستان گیلان (آقای جاویدنیا) و مسئولین دادگاه ویژه‌ی روحانیت استان‌های تهران و گیلان قدردانی می‌کنم که به این پرونده با نگاهی خاص توجه کرده و مجدانه آن را پیگیری می‌کنند.

به گفته یک هموطن، شاید در روزگاری می شد با آویزان کردن یک پارچه سبز به درختی، ماندگاری او را تضمین کرد! اما امروز ظاهراً همه چیز برعکس شده است!!

امید که سرانجام همه‌ی ما دریابیم که برای مبارزه با خرافه‌پرستی، راه‌های خردمندانه‌تر و پایدارتر دیگری وجود دارد که انجام آنها هیچ گزندی به آیه‌های وقار ایران‌زمین – درختان کهنسال وطن – نمی‌رساند.

8 فکر می‌کنند “ماجرای قطع درختان کهنسال ، به دادگاه ویژه روحانیت رسید!

  1. حسيني

    سلام جناب درويش
    نوشته شما در صفحه 2، 25 ديماه همشهري عصر به چاپ رسيد.
    منتظر نتيجه ددادگاه هستيم.

  2. علي ازرشت

    آخه گوسفند تو اسم خودت رو گذاشتي كارشناس اگه عرضه داري بالگردي تهيه كن و بر فراز جنگهاي گيلان پرواز كن تا با چشمان كورت ببيني رفقايت كه دست همه شما براي نابودي و قاچاق چوب در يك كاسه است (منابع طبيعي استان گيلان) چگونه جنگلهاي گيلان را نابود وكچل كرده اند حال شما گير دادين به قطع دو درخت مقدس نما ما كه مي دانيم جنجال شما براي گمراهي اذهان مردم در خصوص گند كاريهاتن است.پس كوتاه بيا گوساله!هيچ گويي نمي توني بخوريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.