وقتی که پول از زمان جا می‌ماند!

یادتان هست برایتان از اتحاد و تعامل بین پول و محیط زیست نوشتم؟ یادتان هست گفتم قرار است روزنامه‌ی پول یک ستون ثابت را در روزهای چهارشنبه‌ی هر هفته – در صفحه 9 – به نگاه سبز اختصاص دهد تا در آن به گرایه‌های محیط زیستی‌ام بپردازم؟ و یادتان هست که گفتم به زودی درگاه مجازی این روزنامه‌ی اقتصادی هم راه خواهد افتاد؟
خواستم بگویم در دوّمین هفته از آغاز این تعامل سبز! پولی‌ها به خاطر پول، کل صفحه‌ی محیط زیست را در روز چهارشنبه -23 دی 1388 – حذف کردند تا به جایش یک آگهی چهاررنگ در صفحه‌ی 9 کار کنند. بامزه‌تر از همه این که وقتی وارد تارنمای این روزنامه می‌شوی، با این عبارت نویدبخش روبرو می‌گردی:

«این سایت از روز شنبه 26 دی‌ماه افتتاح می‌شود»

من ِ خوش‌باور هم فکر می‌کردم که منظورشان، 26 دی ماه 1388 است! امّا اینک که در ساعات انتهایی این روز هستیم، دریافتم که منظورشان احتمالاً سال 1388 نیست! هست؟

مؤخره:
هواخواهان دوآتشه‌ی محیط زیست وطن را نوید می‌دهم که البته جای نگرانی نیست! درست است که محیط زیست در اینجا به خاطر پول حذف شد، یا در وردآورد به خاطر خانه‌سازی و یا در احمدآباد مستوفی اساساً اشتباهی اشتباه شد و یا در رادیو دزفول به دلیل گسترش یک کار خطیر فرهنگی و یا در لرستان ایستادگی یک قرن را به هیچ گرفتند و یا در نایبند باید بروز چنین فاجعه ای را تاب آوریم و یا … امّا عوضش، بیش از 84 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ایرن مانند دکتر فرهاد دبیری معتقدند که هوای تنوع زیستی حسابی پس است و باید پیشنهاد ناصر کرمی را جدی گرفت؛ مهم‌تر آن که پول هم در روز شنبه (امروز) چون آگهی نداشت، صفحه‌ی محیط زیست را دوباره بارگذاری کرد و نگاه سبز مرا منتشر نمود! بنابراین، دیگر چه جای گله می‌ماند اگر روز ملّی حمایت از حیوانات را آنگونه که شایسته است، کسی جدی نمی‌گیرد و یا از آغاز هفته‌ی هوای پاک به راحتی زیرسبیلی درمی‌کنیم! نمی‌کنیم؟

می‌ماند یک آرزو!
بیایید دعا کنیم که در روزنامه‌ی پول، کسی برای روزهای چهارشنبه آگهی ندهد! البته نه آنقدر ندهد که پول بشود بی‌پول و مژگان هم دوباره بشود بی‌روزنامه!

17 فکر می‌کنند “وقتی که پول از زمان جا می‌ماند!

  1. Mohsen Tizhoosh

    سلام
    امروز بعد مدتهاانتظار بالاخره این روزنامه پول به مشهد هم رسید تا صفحه محیط زیستن را به برد تخصصی گروه محیط زیست دانشکده بچسبانیم و کلی پز بدهیم…
    مطلب امروزتان را هم خواندم…مثل همیشه خوب و بجا…

  2. ادیب نیا

    سلام
    همین من جغرافیا می خونم امیدوارم جزو گروهی که به جغرافیا نگاه خوبی ندارند نباشید.
    شما منابع طبیعی خوندید؟حدس زدم…

  3. hla

    درختان کهنسال ریشه دارند آنها که ریشه ندارند به قطع درختان اقدام می کنند .

    پاسخ:

    و آنها كه سكوت مي كنند چي؟ آنها هم لابد حرا يا مانگرو هستند! نه؟

  4. فرشید فاریابی

    هیهات از من و ما ! هیهات از ایران !

    پاسخ:

    راستش از من و ما نه! اما از ايران، آري … واقعاً هيهات! تلخ است، اما نشان داده ايم كه سزاوار هميني هستيم كه هستيم!! درود بر فرشيد عزيز.

  5. شقایق

    امیدورام سطح دانش و بینش ما به جایی برسد که محیط زیستمان؛ خودمان و سایر زیستمندان اطرافمان را فدای پول نکنیم و البته پولدار هم باشیم!

    در ضمن اون نتیجه گیری ِ آرزو گونه تون حرف نداشت!

  6. امير سررشته داري

    البته درويش جان اين سكوت همان سكوتي است كه از صد تا فحش بدتر است چون سكوت نيست فرياد است. سگ وحشي هار را هر آنچه بر سرش بزني باز پارسش را مي كند و اگر دستش برسد گازي هم مي گيرد، سكوت هم كني باز پارسش را بلندتر مي كند. آگاهي رساني براي مديران فايده ندارد،‌ زنهار را بايد براي مردم زد.

    پاسخ:
    موافقم! براي آن گروه از مديراني كه خود را عقل كل مي دانند و يا نمي دانند كه نمي دانند، اين مدل اطلاع رساني هم جواب نمي دهد. اما براي بقيه چرا. البته ممكن است بگويي: تو كه دسته سومي باقي نگذاشتي! آنگاه من برايت مي گويم: آري، نگذاشتم! گذاشتم؟

  7. فرزان اسدي(ابوحنانه)

    سلام
    امان از بي پولي كه حتي روي پيراهن هاي ورزشي تيم فوتبال … هم مي نويسند : روزنامه( كوچك) پول ( بزرگ)
    اين خود معني خيلي بزرگي دارد به قول شما ندارد؟
    بدرود.

  8. حسین عبیری گلپایگانی

    با سلام
    از مطالبی و سوژه های جالبی که انتخاب می کنید متشکرم.

    پاسخ:

    زنده باشی حسین جان.

  9. سام خسروی‌فرد

    البته اين اتفاق جديدي نيست كه پول بر محيط زيست مي‌چربد. كار از دعا هم گذشته است. بايد آستين بالا زد و مجمعي از عاشقان واقعي محيط زيزست تشكيل داد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.