تصویری که یک چشم را می‌خنداند و چشم دیگر را می‌گریاند!

نگاه کنید به این بانوی طبیعت‌دوست تهرانی که چگونه در مراسم بزرگداشت بیست و یکمین سالروز درگذشت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، می‌کوشد تا زباله‌های ریخته شده توسط عزاداران را به تفکیک پلاستیکی و غیر آن، در دو کارتن جداگانه جمع‌آوری کند.
آیا به جا آوردن چنین شهروندان مسئولیت‌شناس و دلسوزی، شما را به وجد نمی‌آورد؟
امّا حسین عبیری گلپایگانی ظاهراً بنا ندارد تا  بینندگان این تصویر شب را به راحتی بگذرانند و از داشتن چنین شهروندانی به خود ببالند! می‌دانید چرا؟
حسین  که خود شاهد ماجرا بوده است، برایمان به تلخی نوشته: « این زباله‌های تفکیک شده در مکان دیگر دوباره روی هم ریخته می‌شود و زحمات این بانوی ایرانی از بین می‌رود
حال شما بگویید: به نظر شما حق با کدام چشم است؟
آن چشمی که می‌خندد یا آن دیگری که زار زار می‌گرید؟!

18 فکر می‌کنند “تصویری که یک چشم را می‌خنداند و چشم دیگر را می‌گریاند!

  1. عبداللطیف عبادی

    چقدر تماشای این تصاویر لذت بخش هستند . اگر در کل ایران یک میلیون نفر از نوع این زن را می داشتیم مملکتمان جور دیگری میشد.

    پاسخ:

    و البته اگر سامانه ی مدیریتی ای هم می داشتیم که سزاوارانه به چنین رفتارهای مسئولیت شناسانه ای ، پژواک درخور خویش را نشان می داد.
    درود بر لطیف عزیز …

  2. فرزان اسدی (ابوحنانه)

    سلام
    زحمات اين بانوي ارجمند مي بايست ارج نهاده شود ولي واقعاً اگر خود همان بانو نيز حاصل تلاشش را اينگونه ببيند چه حالي بهش دست مي دهد؟
    كار ارزشمند را مي بايست با يك كار ارزشمند ديگر پاسخ داد و… .
    بدرود.

  3. اشکار

    ماشالله…..حسین آقا…..
    برادر درویش حال شما خوب است تعطیلات تابستان چه می کنید

  4. حسین عبیری گلپایگانی

    جناب درویش
    هرچه می خواهم چیزی بنویسم برایم ممکن نیست فقط از خداوند برای تمام کسانیکه اینگونه بدون ریا و فقط برای خدا و مملکت تلاش می کنند آرزوئی سعادت و خوشبختی می کنم

  5. محمد درویش نویسنده

    حسین جان …
    تو حرفت را زده و عکست را انداخته ای …
    آن دیگران هستند که باید برای مان بگویند: چرا؟!
    درود …

  6. حر منصوری

    درود بر استاد محمد درویش و این بانوی طبیعت دوست . امیدوارم روزگاری با نگاهی به کردار و رفکار گذشتگانمان در رویه زندگی خود تجدید نظر کنیم.

    پاسخ:

    آمین.

  7. هومان خاکپور

    درود بر این بانوی ایرانی که فارغ از هیاهوی برادران و خواهران و فارغ از مسئولیت نشناسی مسئولین این چنین مهربانانه به محیط زیست مان می اندیشد.
    ممنون از شما و حسین عزیز …

    پاسخ:

    زنده باشی رفیق.

  8. امير سررشته داري

    به عوض اين خانم يك آقايي را به همراه خانواده! در غروب امروز ديدم كه پژوي 405 مشكي و پلاك قرمز! خود را كنار خيابان سردار جنگل به كارواشان كنار خياباني سپرده بود و وقتي به ايشان عرض كردم كه چه احساسي دارند وقتي در زير تابلوي توقف مطلقا ممنوع و شستشوي اتومبيل ممنوع (البته اين تابلوها توسط كارواشان عزيز پشت و رو شده بودند!)عملا در حال آلوده سازي خيابان هستند، فرمودند خوب اينجا همه اينكار را مي كنند! فكر مي كني به غير از تشكر كردن كار ديگري مي توانستم بكنم؟

  9. خدابخشی

    سلام
    فقط بگویم که اوضاع خیلی خراب است و اگر تغییر جدی در یکی دوسال آینده در نگرش به محیط زیست روی ندهد محیط زیست یقه ی همه را خواهد گرفت و همه باید حساب پس بدهیم . مسئول و غیر مسئول هم ندارد. آلودگی ها توی حلق همه خواهد رفت انتخابی و انتصابی نیست و ضمناً ممنونم درویش بزرگوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.