امروز دلاور نجفی در گفتگوی داغ سبز از پارک ملی کویر خواهد گفت!

در چهاردهمین قسمت از برنامه گفتگوی داغ سبز که روزهای پنج شنبه از شبکه اینترنتی ایران صدا به صورت دیداری و شنیداری پخش می‌شود، می‌خواهیم به قصه‌ی تلخ یک مشت دلار در ازای تخریب پارک ملّی کویر بپردازیم؛ پارکی که دارای 205 گونه گیاهی است (35 گونه آن اندمیک هستند) و افزون بر آن، 19 درصد از پستانداران ایران، 27 درصد از پرندگان و 11 درصد از خزندگان شناخته شده طبیعت وطن را در دل خود مآوا داده است و امروز به بهانه اکتشاف و استخراج نفت توسط یک شرکت چینی، می‌خواهد حریم امنش خدشه دار شده و یا به قول معاونین امروز و پیشین محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، ناموسش مورد تجاوز قرار گرفته و دامنش لکه‌دار شود! گفته‌ای که البته استاد بهرام سلطانی بر آن نقد دارد! ندارد؟
به هر حال، امروز به همراه سرباز زمین – حمیدرضا میرزاده عزیز – و احمد پازوکی می‌خواهیم در باره این ماجرای تلخ سخن بگوییم و البته دکتر دلاور نجفی حاجی‌پور، معاون پیشین سازمان حفاظت محیط زیست را نیز از طریق تلفن همراه خود خواهیم داشت.
گفتنی آن که متأسفانه هیچ یک از مسئولین کنونی سازمان حفاظت محیط زیست حاضر به پاسخگویی نشدند و تلفن دکتر صدوق هم که خاموش است!
در همین باره، می توانید فایل شنیداری برنامه مثلث را در مورخ 10 آبان (ساعت 12:30 الی 13:18) در رادیو جوان از طریق این نشانی گوش دهید که نگارنده در آن با آقای مهندس فرید، مدیرکل دفتر امور زیستگاه‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی –  آقای عبدالرضا ترابی – مناظره‌ای داغ ِ داغ داشت!
همچنین، گفتگوی نگارنده با پیک بامدادی رادیو را در مورخ 16 آبان (ساعت 8:16 الی 8:23) در باره تبعات صدور این مجوز فراقانونی می‌توانید در همان نشانی و وارد کردن تاریخ و ساعت دقیق برنامه گوش دهید.
فایل شنیداری برنامه هفته گذشته را نیز که مربوط به تجاوز بی سابقه به باغ اکولوژی نوشهر بود و در آن دکتر احمد رحمانی به تشریح ابعاد این فاجعه پرداخت، می‌توانید در این نشانی بشنوید.
دست آخر آن که برنامه تارنمای ایرانی از ساعت 13 الی 16 امروز به صورت زنده از طریق شبکه ایران صدا قابل دریافت خواهد بود که بخش مربوط به گفتگوی داغ سبز را در یک ساعت پایانی برنامه – ساعت 15 الی 16) در همین نشانی می‌توانید ببینید و بشنوید و یا اندکی بعد‌تر ماجراهایش را در تارنمای گفتگوی داغ سبز پی بگیرید و بخوانید.
راستی! علاوه بر شماره پیامک ثابت برنامه – 300001386 – شما می‌توانید از طریق شماره تلفن 22013766 با گفتگوی داغ سبز تماس گرفته و دیدگاه‌های خویش یا هر نوع خبر و اظهار نظری که در باره محیط زیست یا کیفیت این برنامه دارید، مطرح کنید.
پس لطفاً گفتگوی داغ سبز را از خودتان بدانید و بیشتر مشارکت فرمایید.

10 فکر می‌کنند “امروز دلاور نجفی در گفتگوی داغ سبز از پارک ملی کویر خواهد گفت!

  1. احمد پازوکی

    ممنونم از محمد درویش عزیز و از اینکه این همه انرژی و توجه برای برنامه ی گفتگوی داغ سبز مبذول می کند خوشحال و البته شرمگینم.
    در گفتگوی داغ سبز همیشه سعی شده است که هر برنامه از برنامه ی هفته ی قبل پربارتر و حرفه ای تر باشد. حال اینکه چقدر در این موضوع موفق بوده ایم قضاوتش می ماند با مخاطبان عزیز.
    با آرزوی موفقیت برای محمد عزیز و پیشرفت روز به روز گفتگوی داغ سبز از حیث کمی و کیفی.

  2. مسعود

    متاسفانه امروز برنامه را از دست دادم ولی مشتاق شنیدن فایل آفلاین آن هستم .

    سپاس از آدرس فایل های صوتی و مجال اندیشیدنی که برای امشب ما تهیه کردید!

    پیروز و برقرار باشید .

  3. اشکار

    دلاور بپوشید ببر بیان
    دلاور بیامد همچو شیر ژیان !
    بقول یکی از پرسنل زحمت کش آذربایجان شرقی در این کشور هیچکس درجای خود نیست !
    بقول این کارشناس ورزیده دلاور خان نجفی استعداد این را داشت که یک شکار بان ورزیده می شد . کلاشی با قنداق خوابیده بر کول .. پوتین های نرم شده از شدت استفاده برپا … اورکتی بر تن …هفته ها در تعقیب متخلفان می بود و اهل رشوه و دود و دم هم نبود .

    نباید یک طرفه قضاوت کرد باوجود برخی از دیدگاه های دکتر نجفی حداقل ایشان به شهادت بسیاری نشان دادند که در اخرین سال خدمت خود در پردیسان در مسئولیت خود جا افتاده بودند و مشکلات برای ایشان ملموس بود و مرد عمل بودند نه حرف
    … از طرف دیگر دکتر صدوق که 3 دهه مردانه ایستادند و برخلاف بسیاری از نازپروردگان آثارهجمه دجاله های مهاجم زیتون بر ایشان نمایان شد بنوعی غریب تغیر موضع دادند که داستان دکتر جکیل و نستر هاید را یاداور است ! ناموس خواندن یوز و واگذاری مناطق در هفتاد قله اراک و در آخر داستان پارک کویر چندان برازنده ایشان نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.