وقتی که یوزپلنگ‌ها حامی فوتبال مسجدسلیمان می‌شوند!

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر صعود کرد …
بعدازظهر امروز یک رخداد تاریخی در محروم‌ترین شهر خوزستان، مسجد سلیمان رقم خورد و برای نخستین بار، تیم فوتبال نفت این شهرستان با شکست آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد و مسجد سلیمانی‌ها را به رقص و پایکوبی و شادمانی در خیابان‌های شهر واداشت … منتها هیچکس نگفت که در این پیروزی، بی‌شک یوزپلنگ‌های ایرانی هم نقش داشتند! نداشتند؟

    در 22 اسفند 1392، یادداشتی نوشتم با این عنوان: برکات حضور یوزپلنگ‌های ایرانی در جام جهانی برزیل تمامی ندارد. آن زمان البته هنوز نمی‌دانستم که قرار است در مجموعه‌ی تلویزیونی پایتخت 3، بهبود فریبا با بهره‌گیری از همین قصه‌ی حضور یوز در جام جهانی برزیل، اشک میلیون‌ها ایرانی را درآورد و به ویژه بسیاری از ملی‌پوشان تیم فوتبال ایران را متوجه اهمیت، قداست و ارزش حضور نماد یوزپلنگ ایرانی بر پیراهن ایشان کند. چرا که آنها دریافتند که برای دوام همین تعداد اندک یوزها و پلنگ‌ها در خاک وطن، چه خون‌های پاکی که از نیک‌ترین فرزندان ایران به نام محیط بان بر زمین ریخته نشده است.

یوز ایرانی به روایت محمد کبریا

    چه کسی است که بتواند تأثیر ساخت آن سکانس جادویی را در افزایش حرمت و اعتبار دغدغه‌های محیط زیستی و مظلومیت قشر محیط بان و جنگلبان در نزد بسیاری از عوام و حتی مدیران ارشد کشور انکار کند؟ به راستی اگر آرش نورآقایی نبود تا این ایده را مطرح کند و دوستانی که حمایتش کنند و معصومه‌ی ابتکاری که با تمام وجود از این ابتکار، حمایت کند، آیا تصور ساخته شدن چنین سکانس فراموش‌نشدنی در تاریخ سریال‌های نوروزی رسانه ملّی می‌رفت؟
و البته این پایان ماجرا نیست … و همچنان برکات یوزها ادامه دارد!

طرفداران تیم فوتبال مسجد سلیمان و نماد طبیعت ایران

    یادتان هست در هشتم دی ماه 1392 نوشتم که دوستداران محیط زیست و طرفداران تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان ، میلیون‌ها تومان هزینه کردند تا با تهیه و نصب بنرهایی از یوزپلنگ ایرانی در ورزشگاه آن شهر، حمایت خود را از نماد طبیعت ایران به عنوان پیراهن قهرمانان ملی‌پوش فوتبال در جام جهانی برزیل اعلام کنند؟
و حالا … یکصد روز پس از آن رخداد، جوانان فوتبالیست مسجد سلیمانی، کاری بزرگ را سامان داده و برای نخستین بار در طول حیات ورزشی خود، توانستند با شکست حریف قدر هرمزگانی خویش، به صورت مستقیم به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کنند تا چهره‌ی امشب شهر مسجد سلیمان شبیه هشتم آذر 1376 در سراسر شهرهای ایران شود!
من که دوست دارم فکر کنم، مسجد سلیمانی‌ها، این محروم‌ترین تیم فوتبال ایران که ظاهراً بعضی‌ها هم دوست داشتند از صعودش به بهانه‌های مختلف ممانعت کنند! یک پارتی بزرگ داشتند که زورش بیشتر از توان مالی رقبای ثروتمندشان بود! کیست که آن پارتی تیزپا و زیبا را نشناسد؟

طرفداران تیم فوتبال مسجد سلیمان و نماد طبیعت ایران

    و حالا کیست که باور نکند، شاید قصه‌ی شیرین تیم نفت مسجد سلیمان، برای ملی‌پوشان ما در آوردگاه برزیل هم تکرار شود و آنگاه علاوه بر شعار همیشگی: روحانی مچکررریم! باید از آخرین بازمانده‌های یوزپلنگ‌های آسیایی در وطن هم تشکر کرد.
به امیدش … آمین.

11 فکر می‌کنند “وقتی که یوزپلنگ‌ها حامی فوتبال مسجدسلیمان می‌شوند!

  1. احمد مبارکی

    سلام اقای درویش ممنون از مطلب زیبایتان – میخواستم یه پیشنهاد بدم :
    ایا نمیشه چاره اندیشی کرد کسانی که بطور دلخواه از گرفتن یارانه انصراف می دهند دولت را مکلف کنند یارانه ای که حق آنها بوده و آنها الان از گرفتنش صرف نظر کرده اند فقط در راه محیط زیست هزینه شود و لاغیر . اگر این کار بتوان انجام داد با راه اندازی یک کمپینگ می توان افراد زیادی را در راه حمایت مالی از محیط زیست همراه ساخت . من خودم راضی نیستم از یارانه ام بگذرم اما اگر صرفا یارانه ام برای محیط زیست هزینه شود با جان و دل می پذیرم – و قطعا افراد زیادی چون من پیدا خواهند شد که به خاطر حمایت از محیط زیست از یارانه خود صرف نظر کنند – به امید دیدار در میلکی موفق و پایدار باشید

  2. محمد درویش نویسنده

    درود بر نیما و احمد عزیز …
    جناب مبارکی گرامی: قرار است که هزینه صرفه جویی و انصراف مردم از یارانه ها به بخش سلامت و محیط زیست اختصاص یابد که البته رابطه تنگاتنگی با هم دارند.

  3. سيمين

    درود بر درويش گرامي و قلم شيرينش!
    ما هم از يارانه انصراف مي دهيم به نفع سلامت و محيط زيست كشور!

  4. حامد

    سلام و تبريك خدمت مسجد سليمانيهاي عزيز.جناب مهندس مصاحبه و بيانات بسيار زيبايتان را در خصوص اظهارات دكتر كردواني در باره درياچه اروميه خواندم و خوشحال شدم كه يك نفر غير آذري در برابر اين گونه اظهارنظرهاي غير كارشناسي براي نگين فيروزه اي ما،اينگونه تلاش ميكند.سپاس و صد درود.

  5. بازتاب: سونامی تفنگ‌کُشان از کردستان به تهران رسید! | www.118-kala.ir

  6. بازتاب: سونامی تفنگ‌کُشان از کردستان به تهران رسید! | پایگاه خبری 40کلاغ

  7. بازتاب: سونامی تفنگ‌کُشان از کردستان به تهران رسید!/ تصویری | دیده بان حقوق حیوانات- ایران

  8. بازتاب: Bokanpress.IR|بوکان|

  9. پنهان در سکوت بل.ط

    سلام اقای درویش
    اطاقی هستم طراح طرح پنهان در سکوت بلوط در همایش هاوار بلوط در استان ایلام
    به وبلاگ ما هم سر بزنید
    خیلی خوشحال میشیم
    باسپاس فراوان:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *